Finansowanie oświaty w Polsce - diagnoza, dylematy, możliwości
Mikołaj Herbst, Jan Herczyński, Anthony Levitas
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Scholar |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 286 s. |
Wymiar: | 150x240 mm |
EAN: | 9788373833555 |
ISBN: | 978-83-7383-355-5 |
Data: | 2009-06-01 |
Opis książki:
Finansowanie oświaty w Polsce – diagnoza, dylematy, możliwości to pierwsza kompleksowa monografia przedstawiająca system finansowania szkolnictwa w naszym kraju. Daleko posunięta decentralizacja zarządzania polską oświatą oraz rozwiązania przyjęte w innych krajach są tłem dla pogłębionych analiz, obejmujących między innymi strukturę i rozkład terytorialny wydatków oświatowych, wysokość i zróżnicowanie wynagrodzeń nauczycielskich oraz politykę oświatową samorządów. Szczegółowo omówiono ewolucję, a także mocne i słabe strony głównego instrumentu finansowania oświaty w Polsce, jakim jest część oświatowa subwencji ogólnej dla samorządów terytorialnych. Autorzy rekomendują zmiany zarówno systemowych rozwiązań, jak i poszczególnych instrumentów finansowania oświaty.
Jan Herczyński jest matematykiem, pracownikiem Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim
Anthony Levitas jest politologiem, pracownikiem Urban Institute w Waszyngtonie
Mikołaj Herbst jest ekonomistą, adiunktem w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych (EUROREG) na Uniwersytecie Warszawskim
Książka "Finansowanie oświaty w Polsce - diagnoza, dylematy, możliwości" - Mikołaj Herbst, Jan Herczyński, Anthony Levitas - oprawa miękka - Wydawnictwo Scholar. Książka posiada 286 stron i została wydana w 2009 r.