Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Katarzyna D. Kopeć
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Libron |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 256 s. |
Wymiar: | 230x160 mm |
EAN: | 9788364275609 |
ISBN: | 978-83-6427-560-9 |
Data: | 2014-08-26 |
Opis książki:
Katarzyna Dorota Kopeć - doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński). Absolwentka zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Zittau/Görlitz w Niemczech (studia pod patronatem UNESCO i Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen). Stypendystka międzynarodowego programu Departamentu Stanu USA ?International Visitor Leadership Program?. Autorka publikacji poświęconych kwestiom zarządzania w sektorze kreatywnym, interakcjom biznes - kultura, prosumpcji w kulturze oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Obecnie pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe ?nansowanie kultury, ze szczególnym wskazaniem na jego narzędzia. Druga - i co należy podkreślić - dominująca to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Na przecięciu tych perspektyw autorka ukazała zagadnienie wybrane w pracy jako kluczowe, czyli narzędzia pozabudżetowego ?nansowania kultury stosowane przez przedsiębiorstwa w ramach ich aktywności na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Temat pracy i przyjęcie takiej perspektywy badawczej zasługują na wysoką ocenę ze względu na swoją klarowność i aktualność. Powoli wychodząca z kryzysu Europa poszukuje nowych rozwiązań między innymi poprzez aktywizację pozabudżetowych źródeł ?nansowania kultury. Mówi się na ten temat wiele, ale raczej ogólnikowo. Tymczasem autorka dostarcza nam analizy szczegółowej i w dodatku osadzonej na solidnych fundamentach w postaci bardzo dobrego rozpoznania dwóch perspektyw badawczych. Zasadniczym celem pracy [?] jest identy?kacja narzędzi pozabudżetowego ?nansowania kultury stosowanych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Cele bezpośrednie to [?] opracowanie studiów przypadków prezentujących zastosowanie tych narzędzi. Tak postawione zadanie zostało zrealizowane konsekwentnie i zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu. Powstała ciekawa mapa CSR w kulturze.
Z recenzji prof. Doroty Ilczuk
Książka "Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu" - Katarzyna D. Kopeć - oprawa miękka - Wydawnictwo Libron. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2014 r.