Finanse behawioralne mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
Marek Szczepaniec, Przemysław Kulawczuk, Tomasz Jurkiewicz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wyd.: | 2021 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 314 s. |
Wymiar: | 210x150 mm |
EAN: | 9788382062410 |
ISBN: | 978-83-8206-241-0 |
Data: | 2021-09-29 |
Opis książki:
Monografia obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu finansów behawioralnych przedsiębiorstw, takie jak: racjonalność zachowań, heurystyki, mentalne księgowanie, osobowość przedsiębiorcza, nastawienie do ryzyka, motywy podejmowania działalności, emocje, nadmierna pewność siebie, efekt naśladownictwa, efekt utopionych kosztów. Jest pierwszym w Polsce zwartym, kompleksowym opracowaniem na temat wpływu czynników ekonomicznych, demograficznych, psychologicznych i społecznych na decyzje gospodarcze i wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zawiera przegląd światowych publikacji oraz wyniki wieloletnich badań empirycznych (w tym eksperymentów behawioralnych) przeprowadzonych na próbach obejmujących łącznie ponad 11 tys. polskich przedsiębiorców. Wyniki badań mogą znaleźć szereg praktycznych zastosowań czytelnik dowie się, jak unikać błędów w biznesie oraz jak podejmować optymalne decyzje.
Książka "Finanse behawioralne mikro, małych i średnich przedsiębiorstw" - Marek Szczepaniec, Przemysław Kulawczuk, Tomasz Jurkiewicz - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 314 stron i została wydana w 2021 r.