Dane szczegółowe: | |
Producent: | IFiS PAN |
Oprawa: | miękka |
Data: | 2001-02-02 |
Opis książki:
KSIĄŻKĘ REKOMENDUJĄ
PTBRi O - Zarząd Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii
Fieldwork jest sztuką jest unikalną książką na temat badań i to nie tylko na naszym rynku. Książka ta napisana została przez praktyków, którzy procedurom badawczym mieli okazję przyjrzeć się z różnych stron. Od strony badacza pracującego w instytucie badawczym, metodologa projektującego badania, klienta-zleceniodawcy i użytkownika wyników badań, instruktora prowadzącego treningi i szkolenia ankieterskie, inspektora kontrolującego pracę ankieterów czy wreszcie samego ankietera. Większość autorów w różnych fazach swoich karier zawodowych miała okazję występować w co najmniej kilku spośród wymienionych ról.
Książka dostarcza odpowiedzi na kluczowe, choć banalnie brzmiące pytanie: jak dobrze realizować badania. Czytelnicy znajdą w niej wiele przemyślanych i sprawdzonych w praktyce rozwiązań, sprzyjających budowaniu rzetelnej i wartościowej wiedzy na temat badanych. Warto podkreślić aktualność przedstawionych propozycji. Dotyczy to między innymi technik badawczych korzystających ze wspomagania komputerowego czy inicjatyw podejmowanych w ostatnim czasie przez branżę badawczą a nakierowanych na poprawę jakości realizacji badań.
Autorzy nie uciekają również od tematów trudnych. Między innymi w rzeczowy sposób omawiają problem oszustw ankieterskich, przedstawiając zarazem rozwiązania, za pomocą których rynek badawczy chroni się przed tego typu zagrożeniami.
Książkę możemy polecić właściwie wszystkim osobom zawodowo związanym czy zainteresowanym badaniami realizowanymi technikami ankieterskimi. Obejmuje ona bardzo szerokie spectrum zagadnień: od ogólnych informacji na temat organizacji rynku badań w Polsce, po konkretne wskazówki - jak należy postąpić w przypadku wystąpienia konkretnych trudności podczas realizacji badania w terenie.
Na koniec chcielibyśmy jednakże ostrzec. Książka jest napisana barwnym językiem i jej lektura potrafi wciągnąć na długie godziny.
OFBOR - Zarząd Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku
Nie sposób robić dobre badania bez dobrych ankieterów. To od nich zależy jakoś( danych, które potem staną się przedmiotem analiz i podstawą decyzji marketingowych. Ten pierwszy, w hierarchii firmy badawczej, poziom może okazać się jej najsłabszym ogniwem. Świadome tego agencje badawcze dbają o jakość pracy ankietę rów nie mniej niż o kompetencje badaczy.
Lekturę tej książki polecamy nie tylko ankieterom czy szefom sieci ankieterskich lecz również wszystkim osobom związanym z realizacją badań ankietowych, takim ja badacze czy osoby zatrudnione w różnych firmach i agencjach reklamowych, zajmujące się zlecaniem badań w agencjach badawczych.
Warto, by z książką zapoznały się także osoby, które wiążą swoją przyszłość z zawodem ankietera. Wbrew obiegowej opinii nie jest to łatwy sposób na zarabiani pieniędzy, lecz zajęcie wymagające cierpliwości, wysokiej kultury osobistej i, przed wszystkim, dużych umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych. Jesteśmy przekonani, że książka okaże się pomocna w rekrutacji, szkoleniu oraz monitorowaniu pracy ankieterów.
Książka "Fieldwork jest sztuką" - Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawiński, Franciszek Sztabiński (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo IFiS PAN.