pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Fenomenologie Socjologia versus pedagogika. przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 182 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375879803
Data: 2025-04-17
28.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Głos twierdzeń zawartych w książce to owoc nieraz żmudnych, zawsze intensywnych, podejmowanych z ferworem debat, polemik, konsultacji odbywanych w Instytutach Socjologii, Filozofii oraz Kulturoznawstwa Uniwersytetu Poznańskiego.

Od czasów wydania Fenomenologii a socjologii, pracy zbiorowej pod redakcją Z. Krasnodębskiego, upłynęło ponad dwadzieścia lat. Zdaniem A. Nowaka, istnieje paląca potrzeba odrestaurowania naukowej episteme w przedmiocie socjologicznych fenomenologii. My, jako autorzy tej książki, interpretujemy tę przytomną konstatację A. Nowaka, jako zaproszenie do nadania socjologicznym fenomenologiom nowego kształtu teoretycznego, sproblematyzowania ich podstaw, wzbogacenia o oryginalne konstrukcje empiryczne – nie zaś wyłącznie uzupełnienie kwestii wówczas zaniechanych czy potraktowanych zdawkowo, choć i to istotne.

Niezależnie od imponderabiliów analiz teoriopoznawczych, które spełni ów teks, niedopuszczającym pola widzenia autorów celem studiów jest uprzystępnienie fenomenologii jako formacji intelektualnej nieenigmatycznej, a już na pewno nieezoterycznej.

E-book „Fenomenologie Socjologia versus pedagogika. przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp – Mirosław Kowalski, Daniel Falcman 7

Część pierwsza – Daniel Falcman
ŚWIADOMOŚĆ AKSJOLOGICZNA JAKO PRETEKST
DO ZAGADNIENIA FENOMENOLOGII W SOCJOLOGII 25

Stan badań nad świadomością aksjologiczną oraz oryginalne ustalenia
w rozdziale. Cele pracy 26

Język i kompozycja rozdziału 29

W obszarze Hildebrandtowskiej fenomenologii. Próba rekonstrukcji
terminologicznej. Kontekst użycia pojęcia 37

Świadomość aksjologiczna a świadomość moralna
Differentia specifica świadomości aksjologicznej 52

Druga z socjologicznych adaptacji świadomości aksjologicznej
O świadomości aksjologicznej u A. Schutza i Ch. Taylora 64

Świadomość aksjologiczna jako źródło moralnego przedstawienia 83

Świadomość aksjologiczna a modele racjonalizacyjne działań moralnych 94

Świadomość aksjologiczna, działanie moralne, moralne przedstawienie – w kręgu uściśleń terminologicznych 106

Część druga – Mirosław Kowalski
PEDAGOGIKA I SOCJOLOGIA A FENOMENOLOGIE 111

Krytyka zagadnień części drugiej. Rejestr treści analiz z perspektywy węzłowych problemów fenomenologii oraz poznawczych korzyści pedagogiki i socjologii 113

Niektóre z filozoficznych inspiracji pedagogiki, a w nich (nieobłaskawiane) fenomenologie 117