pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Fenomen uniwersytetu

Autor książki:

A. Grzegorczyk, J. Sójka

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 209 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323219293
ISBN: 978-83-232-1929-3
ISSN: 0083-4246
Data: 2009-10-07
Cena wydawcy: 36.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Na czym polega fenomen uniwersytetu w społeczeństwie demokratycznym? Czy pozostaje ciągle miejscem wymiany myśli, zadawania pytań? Czy uniwersytet jako dostawca wiedzy, provider, współtworzący społeczeństwo oparte na wiedzy, pozostaje miejscem zadawania pytań? Czy pragmatyzm i kalkulacja są naturalnymi ograniczenia uniwersytetu w demokratycznym społeczeństwie? Czy w obliczu postępującego rozwoju "procesu bolońskiego" nie należałoby zadać kolejnych pytań o możliwość, kształt i wymiar wspólnego, europejskiego uniwersytetu? Podejmując refleksję nad tą tematyką, autorzy pragną podzielić się wiedzą, doświadczeniem i wizją uniwersytetu w początkach XXI wieku.
The phenomenon of University
The future of universities invites to ask many important questions. In the face of global digital communication, are universities still connected with geographical places or are they bound to undergo the so called delocalisation? Is a virtual university, the one which exists only m the net, possible? How should we understand the relation between a master and a disciple nowadays, what is an authority in science and education, to whom and to which institutions university is responsible for fulfilling (or not fulfilling) its obligations? Should more questions be asked on the possibility, shape and function of one common European system of university education considering the greater and greater advancement of the Bologna process? The whole book is a voice in a discussion on the role of universities in information society and on the necessary reforms of Polish universities.

Książka "Fenomen uniwersytetu" - A. Grzegorczyk, J. Sójka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 209 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wstęp

IDEA UNIWERSYTETU

Kazimierz Twardowski
O dostojeństwie Uniwersytetu

Władysław Stróżewski
O idei uniwersytetu

Marek Kręglewski
Mój uniwersytet

Bp Marek Jędraszewski
J.H. Newmana uniwersytet z ducha prawdy

Karol Tarnowski
Autorytet i uniwersytet

Elżbieta Wolicka
Posługa myślenia - Jana Pawła II idea uniwersytetu

FUNKCJE UNIWERSYTETU

Tadeusz Sławek
Uniwersytet, jego powaga i warunki

Piotr Gutowski
O potrzebie integracji wiedzy w wykształceniu uniwersyteckim i o znaczeniu relacji: mistrz - uczeń

Jacek Sójka
Społeczna odpowiedzialność uniwersytetu

TRADYCJE UNIWERSYTETU

Andrzej Przyłębski
Kryzys idei uniwersytetu. Rozważania inspirowane Humboldtem
Mirosław Loba
Uniwersytet po 1968 roku. Nadzieje i rozczarowania

Małgorzata Grzywacz
Uniwersytety Edyty Stein

TRANSFORMACJA UNIWERSYTETU

Agnieszka Woch-Juchacz
Uniwersytet w Europie Wiedzy

Waldemar Łazuga
Uczelnia przedsiębiorcza czy przedsiębiorstwo uczelniane?

Marek Kwiek
Fenomen (publicznych) uniwersytetów przedsiębiorczych w Europie. Szerszy kontekst rozważań

Indeks nazwisk

Noty o autorach