Fast food dla mózgu, czyli telewizja i okolice. Seria: Media i edukacja
Piotr T. Nowakowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Maternus Media |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 112 s. |
Wymiar: | 200×128 mm |
EAN: | 9788391242971 |
ISBN: | 83-912429-7-8 |
Data: | 2007-04-16 |
Opis książki:
W ostatnich dziesięcioleciach telewizja odegrała zasadniczą rolę w rewolucji, która dokonała się w dziedzinie środków przekazu. Dla wielu rodzin jest dziś podstawowym źródłem bieżących wiadomości, wiedzy i rozrywki, kształtuje opinie, postawy i system wartości. Zajmuje w naszym życiu nie tylko dużo miejsca, lecz przede wszystkim zajmuje miejsce ważne. Stawia przed nami coraz większe wyzwania. Dlatego konieczne jest, aby posiadać przynajmniej praktyczną wiedzę o wpływie, jaki wywiera na jednostki i społeczeństwo.
Rozważenie wpływu telewizji, zwłaszcza negatywnego, może ustrzec nas samych i innych przed ryzykiem bezkrytycznego pochłaniania ciągu migotliwych obrazów, a w konsekwencji – przed groźbą sterowania przez telewizję naszymi emocjami, myślami oraz czynami. Stąd autor pragnie zachęcić do postawienia sobie pytania o stosunek do telewizyjnej maszyny i pomóc w tworzeniu doń zdrowej relacji. Dzięki temu łatwiej nam będzie dokonać świadomego wyboru miejsca telewizji w naszym życiu.
Książka "Fast food dla mózgu, czyli telewizja i okolice. Seria: Media i edukacja" - Piotr T. Nowakowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Maternus Media. Książka posiada 112 stron i została wydana w 2008 r.