Fani popkultury na lekcji języka obcego. Glottodydaktyczny potencjał fanfiction. Seria: Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka; 24
Dorota Pudo
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Księgarnia Akademicka |
Rok wyd.: | 2024 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 382 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788383681641 |
ISBN: | 978-83-8368-164-1 |
Data: | 2025-02-03 |
Opis książki:
Monografia Fani popkultury na lekcji języka obcego. Glottodydaktyczny potencjał fanfiction wpisuje się w nurt badań nad wykorzystaniem nowych zjawiskkulturowych w nauczaniu i uczeniu się języków obcych, zarówno w kontekstach formalnych, jak i nieformalnych. Jej celem jest kompleksowa prezentacja możliwego glottodydaktycznego użycia fanfiction, czyli tzw. literatury fanowskiej, nieoficjalnej, publikowanej anonimowo w sieci. Zjawisko to, choć od ponad trzech dekad jest przedmiotem intensywnych badań światowych kulturoznawców, medioznawców i socjologów, doczekało się stosunkowo niewielu ujęć z perspektywy glottodydaktycznej, szczególniena gruncie polskim. Niniejsza pozycja częściowo wypełnia tę lukę. Adresowana w pierwszym rzędzie do badaczy glottodydaktyków, ale potencjalnie użyteczna także dla praktyków książka proponuje wszechstronne i szczegółowe spojrzenie na różne aspekty wykorzystania fanfiction w nauce języków obcych. Syntetyczna prezentacja samego zjawiska wraz z jego socjokulturową specyfiką ułatwia lekturę odbiorcom, którzy nie zetknęli się wcześniej z fandomem. Oprócz analiz teoretycznych rozprawa zawiera również obszerną częśćbadawczą, na którą składają się sprawozdania z dwóch badań własnych autorki: studium przypadku wielojęzycznej fanki, publikującej swoje fanfikcje w sieci, oraz projektu fanfiction zrealizowanego w ramach studiów romanistycznych. Zarówno z refleksji teoretycznej, jak i z badań wyłania się obraz fanfiction jako narzędzia potencjalnie motywującego do nauki języka obcego, o wszechstronnym zastosowaniu, z którym na pewno warto się zapoznać.
Dorota Pudo – dr nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się dydaktyką języków obcych, koordynuje specjalizację pedagogiczną na filologii francuskiej oraz prowadzi zajęcia z dydaktyki w ramach przygotowania studentów do zawodu nauczyciela. Członek Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, autorka artykułów dydaktycznych publikowanych w pismach takich jak „Neofilolog” czy „Romanica Cracoviensia” oraz licznych publikacji w monografiach zbiorowych o tematyce dydaktycznej.
Książka "Fani popkultury na lekcji języka obcego. Glottodydaktyczny potencjał fanfiction. Seria: Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka; 24" - Dorota Pudo - oprawa miękka - Wydawnictwo Księgarnia Akademicka. Książka posiada 382 stron i została wydana w 2024 r.