Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ASPRA-JR |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 268 s. |
EAN: | 9788382090635 |
ISBN: | 978-83-8209-063-5 |
Data: | 2020-10-09 |
Opis książki:
Katarzyna Bąkowicz podejmuje się niełatwej próby - i próbę tę należy uznać za udaną - zdefiniowania kluczowej dla prowadzonych przez nią rozważań kategorii fake newsa, który traktuje jako produkt medialny czasów postprawdy. Praca jest intelektualnie dojrzała, przemyślana i spójna. Jest odkrywcza, niebanalna poznawczo, inspirująca, skłaniająca do przemyśleń, ale i momentami ważnej i potrzebnej polemiki z Autorką. Już sam wybór problematyki wyraźnie wskazuje, iż pani Katarzyna Bąkowicz podjęła się analizy problemu nowatorskiego [...] stawiając sobie zadanie ambitne i podwójnie trudne, gdyż podjęła się eksploracji białej plamy badawczej, z którą to, poradziła sobie bardzo dobrze. Jej pracę czytam [...] jako rozmywanie się kategorii prawdy w kulturze informacyjnej natychmiastowości, stąd sama prawdziwość informacji, staje się mniej istotna od możliwości przyciągania uwagi w dobie informacyjnego przeciążenia, co oczywiście odbywa się kosztem jej pauperyzacji i obniżania jakości prezentowanych informacji.
Z recenzji Prof. dr hab. Magdaleny Szpunar (UJ)
Książka "Fake news. Produkt medialny czasów postprawdy" - Katarzyna Bąkowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 268 stron i została wydana w 2020 r.