pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Europejska przestrzeń polityczna. Zachowania elektoratu w wyborach do Parlamentu Europejskiego

Autor książki:

Robert Wiszniowski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 406 s.
Wymiar: 168x238 mm
EAN: 9788322928905
ISBN: 978-83-2292-890-5
Data: 2008-05-30
Cena wydawcy: 40.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja z ilustracjami. Do książki dołączona jest płyta CD.

Książka "Europejska przestrzeń polityczna. Zachowania elektoratu w wyborach do Parlamentu Europejskiego" - Robert Wiszniowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 406 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wstęp
Rozdział I. Kategoria europejskiej przestrzeni politycznej
1. Wymiary europejskiej przestrzeni politycznej
1.1. System polityczny Unii Europejskiej. Instytucje i powiązania
1.2. Wyborcza i parlamentarna przestrzeń polityczna
1.3. Rządowa przestrzeń polityczna
2. Czynniki kształtujące europejską przestrzeń rywalizacji wyborczej
2.1. Czynniki natury politycznej
2.2. Czynniki systemowe i reformy instytucjonalne
2.3. Czynniki o podłożu społeczno-gospodarczym
2.4. Czynniki o znaczeniu historycznym i kulturowym
3. Podmioty europejskiej przestrzeni rywalizacji wyborczej
3.1. Społeczeństwa krajów Unii Europejskiej. Struktura i charakterystyka
3.2. Partie i kandydaci polityczni. Podmioty bezpośredniej rywalizacji wyborczej
3.3. Krajowe elity polityczne i grupy interesów. Aktywiści rywalizacji wyborczej
3.4. Media masowe. Aranżer europejskiej przestrzeni medialnej
Rozdział II. Instytucjonalny wymiar europejskiej rywalizacji wyborczej
1. Parlament Europejski. Struktura i zadania
1.1. Znaczenie Parlamentu Europejskiego
1.2. Struktura Parlamentu Europejskiego
1.3. Zadania i kompetencje
1.4. Posłowie i grupy partyjne
2. Mechanizmy wyborcze stosowane w tworzeniu Parlamentu Europejskiego
2.1. Ewolucja procedur wyborczych
2.2. Zasady i tryb wyborczy
2.3. Finansowanie kampanii wyborczych
3. Organizacja wyborów do Parlamentu Europejskiego
3.1. Harmonogram wyborczy
3.2. Wyborcze procedury przygotowawcze
Rozdział III. Zachowania wyborcze a europejska przestrzeń rywalizacji politycznej
1. Modele zachowań wyborczych. Założenia metodologiczne
1.1. Ujęcie socjodemografi czne zachowań wyborczych
1.2. Ujęcie psychologiczne zachowań wyborczych
1.3. Ujęcie ekonomiczne zachowań wyborczych
2. Analiza zachowań wyborczych w przestrzeni europejskiej. Próba konceptualizacji
2.1. Wieloczynnikowe koncepcje interpretacji zachowań elektoratu
2.2. Koncepcje peryferyczności wyborów europejskich
2.3. Koncepcje eskalacji eurosceptycyzmu
2.4. Koncepcje motywacji wyborczej
2.5. Kierunki i stan badań nad zachowaniami wyborczymi do Parlamentu Europejskiego
Rozdział IV. Dynamika rywalizacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego
1. Uwarunkowania kampanii wyborczych do Parlamentu Europejskiego
1.1. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego I kadencji
1.2. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego II kadencji
1.3. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego III kadencji
1.4. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego IV kadencji
1.5. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego V kadencji
1.6. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego VI kadencji
2. Kompozycja partyjna Parlamentu Europejskiego
2.1. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim I kadencji
2.2. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim II kadencji
2.3. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim III kadencji
2.4. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim IV kadencji
2.5. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim V kadencji
2.6. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim VI kadencji
3. Rywalizacja w europejskiej przestrzeni politycznej a motywacje wyborcze obywateli
3.1. Ewolucja postaw społecznych podczas wyborów europejskich
3.2. Uwarunkowania stopnia aktywności wyborczej
Rozdział V. Charakterystyka europejskich zachowań wyborczych
1. Diagnoza zachowań wyborczych a rezultaty wyborów europejskich
1.1. Linearna analiza udziału elektoratu w wyborach do Parlamentu Europejskiego
1.2. Przestrzenna analiza udziału elektoratu w wyborach do Parlamentu Europejskiego
2. Diagnoza zróżnicowania zachowań wyborczych do Parlamentu Europejskiego
2.1. Krajowy a europejski poziom frekwencji wyborczej
2.2. Aktywność i pasywność obywateli w wyborach europejskich
3. System reprezentacji politycznej a wybory do Parlamentu Europejskiego
3.1. Rola krajowych partii politycznych we współzawodnictwie wyborczym
3.2. Efekty komunikacyjne w kampaniach wyborczych do Parlamentu Europejskiego
Zakończenie
Wykaz tabel i rysunków
Bibliografia
Summary