Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 96 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788374052498 |
ISBN: | 978-83-7405-249-8 |
Data: | 2008-11-14 |
Opis książki:
W książce zostaną omówione najważniejsze zagadnienia rozważane na gruncie etyki, takie jak: moralność, sprawiedliwość i równość. Problematyka kolejnych rozdziałów będzie łączyć się ponadto z fundamentalnymi pytaniami zadawanymi przez niemal każdego człowieka. Najwięcej miejsca poświęcono tutaj wyzwaniom, jakie stawia człowiekowi współczesny świat. Będą to więc problemy moralne współczesnej medycyny, takie jak eutanazja, czy też problemy łączące się ze specyfiką naszych czasów, takie jak konsumpcjonizm czy pornografia. Przedstawione zostaną także najnowsze stanowiska etyczne, między innymi etyka feministyczna i etyka ekologiczna. Będzie to zatem przede wszystkim spotkanie z etyką praktyczną (etyką w działaniu), a nie wykład z historii teorii moralności.
(Ł. Zaorski-Sikora)
Autorowi udało się uchwycić podstawowe zagadnienia dotyczące problematyki etycznej. Świadomie odszedł on od ujęcia klasycznego, podręcznikowego, decydując się na uchwycenie podstawowych pojęć charakterystycznych dla tej dyscypliny, ale pozostających w bezpośrednim związku z współczesnością.
(z recenzji prof. F. Gołembskiego)
Zgodnie z sokratejsko-platońską konwencją intelektualizmu etycznego (mówiącą, że tylko człowiek posiadający wiedzę może postępować moralnie), Etyka stara się pobudzić do zdobywania wiedzy i rozstrzygania indywidualnych dylematów moralnych, przed którymi stoją ludzie współcześni.
(z recenzji prof. J. Świniarskiego)
Książka "Etyka w biznesie" - Łukasz Zaorski-Sikora - oprawa miękka - Wydawnictwo Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi. Książka posiada 96 stron i została wydana w 2007 r. Cena 16.47 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.