Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 512 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323509981 |
ISBN: | 978-83-235-0998-1 |
Data: | 2012-12-10 |
Opis książki:
Nowatorska antologia, której celem jest zapoznanie polskiego czytelnika z dotychczas nietłumaczonymi na język polski tekstami z zakresu antropologii emocji. Tom składa się z artykułów prezentujących oryginalne interdyscyplinarne ujęcie tematu i przełamujących utarte stereotypy i podziały, jak natura/kultura, uczucia/rozum, kobiece/męskie. Autorki dokonały wyboru z niezmiernie obszernej literatury przedmiotu, prezentując czytelnikowi teksty uznane już za klasyczne dla tej dziedziny wiedzy, a także najnowsze odkrycia i rezultaty badań.
Podręcznik adresowany do studentów i wykładowców akademickich etnologii, antropologii, socjologii kultury i kulturoznawstwa, a także jako lektura uzupełniająca do studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, historii, gender studies, psychologii czy pedagogiki.
Książka "Emocje w kulturze" - Małgorzata Rajtar, Justyna Straczuk (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 512 stron i została wydana w 2012 r.
Spis treści:
Nowatorska antologia, której celem jest zapoznanie polskiego czytelnika z dotychczas nietłumaczonymi na język polski tekstami z zakresu antropologii emocji. Tom składa się z artykułów prezentujących oryginalne interdyscyplinarne ujęcie tematu i przełamujących utarte stereotypy i podziały, jak natura/kultura, uczucia/rozum, kobiece/męskie. Autorki dokonały wyboru z niezmiernie obszernej literatury przedmiotu, prezentując czytelnikowi teksty uznane już za klasyczne dla tej dziedziny wiedzy, a także najnowsze odkrycia i rezultaty badań.
Podręcznik adresowany do studentów i wykładowców akademickich etnologii, antropologii, socjologii kultury i kulturoznawstwa, a także jako lektura uzupełniająca do studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, historii, gender studies, psychologii czy pedagogiki.