pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Ekonomika przestrzeni turystycznej. Zarys teorii

Autor książki:

Stanisław S. Szadziński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 328 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323233848
ISBN: 978-83-2323-384-8
Data: 2018-12-19
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Naukowym problemem pracy jest teoria ekonomiki przestrzeni turystycznej rozumiana jako teoria kreowania i kształtowania takiej przestrzeni. Inaczej niż w podażowym podejściu tradycyjnej urbanistyki, sedno problemu stanowi ustalenie w przestrzeni turystycznej bilansu równowagi występujących w niej popytowych i podażowych turystycznych składników. Pozwala to na kreowanie i kształtowanie zoptymalizowanej przestrzeni turystycznej w respekcie dla determinizmu walorystycznego oraz postulatu zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki turystycznej. Metodologia ekonomiki przestrzeni turystycznej jest interdyscyplinarna. Syntezę spójnego zastosowania rozmaitych w ich genezie i funkcji metod do kreowania i kształtowania przestrzeni turystycznej stanowi model zintegrowanego planowania i projektowania operacyjnej podprzestrzeni recepcji turystów.

Praktycznym problemem pracy jest wskazanie możliwości zastosowania teorii ekonomiki przestrzeni turystycznej w inżynierii tej dyscypliny, w planowaniu i projektowaniu takiej przestrzeni. Dualna, naukowa i praktyczna użyteczność pracy czyni jej adresatami szerokie spektrum badaczy i dydaktyków nauki, studentów oraz praktyków gospodarowania przestrzenią turystyczną i gospodarowania w tej przestrzeni.

Książka "Ekonomika przestrzeni turystycznej. Zarys teorii" - Stanisław S. Szadziński - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 328 stron i została wydana w 2018 r.