Ekonomie i kultury. Podstawy antropologii ekonomicznej
Richard R. Wilk, Lisa Cliggett
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 260 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323331650 |
ISBN: | 978-83-233-3165-0 |
Data: | 2011-11-23 |
Opis książki:
Książka Ekonomie i kultury jest kompletnym podręcznikiem do antropologii ekonomicznej. Zawiera zarówno główne teorie, jak i przykłady ich zastosowania w interpretacji konkretnych zjawisk. Autorzy referują wybrany materiał w sposób krytyczny, a na końcu książki proponują własne spojrzenie.
Książka Richarda R. Wilka i L Cligett stanowi najnowsze, pierwsze usystematyzowane w wystarczającym stopniu, do tego autorskie, opracowanie o charakterze podręcznika akademickiego z zakresu antropologii ekonomicznej. Cechuje ją wysoka jakość merytoryczna i koresponduje z programami nauczania kilku kierunków studiów (ekonomii, zarządzania, etnologii i antropologii kulturowej, kulturoznawstwa, itp.). (…) Przyjęty zakres przedmiotowy podręcznika, obrazuje specyfikę antropologii ekonomicznej w rodzinie nauk antropologicznych, wskazuje stopień jej uwikłania w motywacje i banalne na pozór codzienne życie ludzi. Przedstawia podstawowe problemy i pytania badawcze tej subdyscypliny Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Vorbicha
Książka wprowadza czytelnika w mało wciąż u nas znaną subdyscyplinę, jaką jest antropologia ekonomiczna; przedstawia syntetyczny zarys jej historii, filozofii oraz ujęć teoretycznych przez nią, praktykowanych; dostarcza ilustracji zastosowania tego podejścia z pogranicza antropologii i ekonomii; w konsekwencji - ujmuje gospodarkę w kategoriach systemu kulturowego. Praca będzie ważnym uzupełnieniem istniejącego braku również na rynku podręczników akademickich w tym zakresie, przydatna nie tylko studentom antropologii, lecz socjologii czy politologii, a poza tym - oczywiście – kierunków ekonomicznych. Będzie istotnym wprowadzeniem do coraz bardziej potrzebnej debaty na temat kulturowych uwikłań rozmaitych form działalności gospodarczej, debaty, która ma do spełnienia również istotną misję polityczną w świecie, który staje się jednym wielkim rynkiem ekonomicznym, rozbitym wszakże na wielość jego odmian kulturowych
Z recenzji dr hab. Janusza Barańskiego
Książka "Ekonomie i kultury. Podstawy antropologii ekonomicznej" - Richard R. Wilk, Lisa Cliggett - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2011 r.