Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Narodowe Centrum Kultury |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 260 s. |
Wymiar: | 175x250 mm |
EAN: | 9788361587972 |
ISBN: | 978-83-61587-97-2 |
Data: | 2013-02-20 |
Cena wydawcy: 39.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Nagrody i konkursy tworzone wokół różnych dziedzin sztuki liczą sobie niemal tyle lat co pojęcie sztuki. James F. English dokonuje przeglądu różnego rodzaju nagród od znanych każdemu Nobla czy Oscara po niewiele znaczące w polach światowej kultury ale rządzące się dokładnie tymi samymi mechanizmami nagrody lokalne. Próby analizy zarówno samych nagród jak i wszelkich działań wokół nich od pomysłu i prac nad stworzeniem poszczególnych nagród poprzez dobór i działania jurorów aż po analizę reakcji na nie laureatów i publiczności mogą stanowić klucz do przemian zarówno historycznych społecznych jak i ekonomicznych w dziedzinie ekonomii kultury i wytłumaczenie ich oszałamiającego rozwoju - tak nagród w literaturze i innych dziedzinach sztuki jak w nauce - datujący się od początku dziewiętnastego wieku aż do czasów nam współczesnych.Książka "Ekonomia prestiżu" - James F. English - oprawa miękka - Wydawnictwo Narodowe Centrum Kultury. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2013 r.