Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo
Agnieszka Szewczyk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Bernardinum |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 296 s. |
Wymiar: | 125x195 mm |
EAN: | 9788381273350 |
ISBN: | 978-83-8127-335-0 |
Data: | 2019-07-26 |
Opis książki:
Ekonomia ma to do siebie, że dąży do równowagi. Mówi się o zrównoważonym rozwoju, o równowadze na rynku… Nie ma w ekonomii zmiennej zorientowanej na sentymenty. A najważniejszy powinien być przecież człowiek!
Kilkadziesiąt lat temu do trzech klasycznych czynników produkcji przyjętych w ekonomii, tj. ziemi, pracy i kapitału, została dołączona informacja. Jedna z definicji ekonomii mówi, że jest to nauka o wyborach. A jak dokonywać wyborów bez stosownej informacji? Informacji, którą można i trzeba się dzielić?
Ale ekonomia dzielenia się informacją to nie tylko mierniki, słupki czy wzory. To również badanie wagi słów, potrzeby słów, czy też ich mocy i głębokości, a także odkrywanie owoców, jakie rosną na glebie danej informacji.
Bo niepomyślna, zła informacja mogłaby zostać pozytywnie przyjęta! Ale zła nie należy owijać w bawełnę, ukrywać go pod płaszczykiem dobra. I zło, i dobro trzeba nazywać po imieniu. Tylko wtedy zaistnieje krystaliczna sytuacja, w której, jak mówi Jan Lechicki: „płacenie dobrym za zło będzie lokatą kapitału na wysokie oprocentowanie”.
Oby tylko podaż dobra przewyższała podaż zła. Bo przecież nie wszyscy ludzie są: chciwi, pyszni, niepohamowani, niewdzięczni, bez serca… Bo jak słusznie twierdził Georg Chesterton: „Jest tylko jedna rzecz większa od tajemnicy zła – fakt istnienia dobra”!
Autorka
Książka "Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo " - Agnieszka Szewczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Bernardinum. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2019 r. Cena 26.95 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.