Efektywność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia
Eleonora Bobrzyńska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie |
Rok wyd.: | 2008 |
Ilość stron: | 364 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788372715043 |
ISBN: | 978-83-7271-504-3 |
Data: | 2009-03-03 |
Opis książki:
Praca stanowi wartościowe opracowanie dla teorii oraz praktyki dydaktyki biologii człowieka i wychowania prozdrowotnego. W części teoretycznej Autorka dokonuje krytycznego przeglądu głównych założeń podstaw nauczania–uczenia się problemowego z punktu widzenia dydaktyki ogólnej, pedagogiki i psychologii. Badania empiryczne, prowadzone w latach 1980–2002 miały nie tylko ukazać skuteczność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia, ale i zbadać, w jakim stopniu i w jaki sposób nauczyciele biologii i przyrody stosują zasady problemowego uczenia się i nauczania w praktyce szkolnej. Analiza wyników potwierdziła ustalone wcześniej hipotezy, że problemowe nauczanie podnosi efektywność kształcenia w zakresie rozumienia i zapamiętywania wiadomości oraz nabywania umiejętności praktycznych i operacji myślowych.
Cennym uzupełnieniem pracy jest obszerny Aneks, zawierający przykłady struktur wybranych lekcji problemowych oraz wzory testów z zakresu biologii człowieka i zachowania zdrowia.
Książka "Efektywność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia" - Eleonora Bobrzyńska - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Książka posiada 364 stron i została wydana w 2008 r.