Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 280 s. |
Wymiar: | 150x235 mm |
EAN: | 9788324222766 |
ISBN: | 978-83-242-2276-6 |
Data: | 2013-06-03 |
Cena wydawcy: 59.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Książka próbuje zmierzyć się z problemem swoistości obrazu w jego tradycyjnej i aktualnej postaci. Autor wychodzi z założenia że widzenie różni się zasadniczo od czytania co oznacza że dzieł sztuk wizualnych nie można traktować w najgłębszej warstwie jako języka. Na szeregu przykładów stara się pokazać odmienność obrazowego medium wychodząc od hermeneutycznej rekonstrukcji ich struktury. Tropi też otwartość na obrazy poetów i pisarzy Czesława Miłosza Gustawa Herlinga-Grudzińskiego Adama Zagajewskiego. Jednocześnie stara się pokazać że widzialność obrazu nie ogranicza się do warstwy formalnej lecz kształtowana jest przez kulturę światopogląd czy ideologie. Przedmiotem analiz stają się dzieła takich artystów jak Aleksander Gierymski Władysław Strzemiński Andrzej Wróblewski Ryszard Jurry Zieliński Zbylut Grzywacz Luc Tuymans Konrad Pustoła i Tomasz Tatarczyk.Książka "Efekt widzialności" - Wojciech Bałus - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 280 stron i została wydana w 2013 r.