pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej. Studium teoretyczno-empiryczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu
Format: pdf
Ilość stron: 216 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323236160
Data: 2025-04-15
26.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.

E-book „Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej. Studium teoretyczno-empiryczne” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 26.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie 7
ROZDZIAŁ 1. PERSPEKTYWA GŁÓWNYCH PODMIOTÓW SYSTEMU SZKOLNEGO 11
1.1. Uczeń – perspektywa psychospołeczna 11
1.2. Nauczyciel – perspektywa psychospołeczna 20
1.3. Rodzic – perspektywa psychospołeczna 29
1.4. Szkoła jako przestrzeń komunikacyjna 38
1.5. Podsumowanie 49
ROZDZIAŁ 2. PSYCHOLOGIA POZYTYWNA W INTERWENCJACH EDUKACYJNYCH – GENEZA, STAN OBECNY, PERSPEKTYWY 53
2.1. Geneza, rozwój i perspektywy psychologii pozytywnej 53
2.2. Psychologia poznawcza jako fundament psychologii pozytywnej 67
2.3. Główne nurty edukacyjne psychologii pozytywnej – atrybucje i nastawienia 72
2.3.1. Styl atrybucji jako predykator sukcesów edukacyjnych i zawodowych 72
2.3.2. Nastawienie na rozwój a nastawienie na trwałość – nowe ujęcie koncepcji inteligencji 77
2.4. Perspektywa biologiczna w badaniach edukacyjnych 81
2.5. Podsumowanie 87
ROZDZIAŁ 3. PRAKTYKA EDUKACYJNA OPARTA NA PSYCHOLOGII POZYTYWNEJ 91
3.1. Model PERMA jako wyznacznik kierunków wsparcia edukacyjnego 91
3.2. Model budowania odporności psychicznej ucznia 95
3.3. Model zrównoważonej mądrości 105
3.4. Model włączania rodziców w działania na rzecz edukacji pozytywnej 111
3.5. Model przywództwa w kontekście szkolnym 116
3.6. Przegląd pozostałych rozwiązań systemowych, opartych na psychologii pozytywnej 124
3.7. Podsumowanie 132
ROZDZIAŁ 4. BADANIA WŁASNE – METODYKA, WYNIKI, POLEMIKA 136
4.1. Przedmiot i cel badań 136
4.2. Problemy i hipotezy badawcze 137
4.3. Zmienne 141
4.5. Analiza wyników badań własnych 144
4.6. Dyskusja 157
ANEKS. MODEL KSZTAŁCENIA OPARTY NA PSYCHOLOGII POZYTYWNEJ – PRAKTYKA SZKOLNA 180
LITERATURA 193
ZAŁĄCZNIKI 206
SPIS RYCIN 212
SPIS TABEL 213
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW 214
SUMMARY. Educational contexts of positive psychology. Theoretical-empirical study 215