pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Edukacyjne drogi i bezdroża

Autor książki:

Roma Kwiecińska, Stanisław Kowal

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Oprawa: miękka
Ilość stron: 148 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788372711915
ISBN: 83-7271-191-7
Data:2001-01-28
Cena wydawcy: 13.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Teksty zawarte w zbiorze koncentrują się przede wszystkim na aktualnych przemianach edukacyjnych w Polsce i na świecie, eksponując ich wielorakie uwarunkowania gospodarcze, społeczne, polityczne, kulturowe. Wśród autorów artykułów są m.in. Tadeusz Lewowicki, Czesław Banach, Czesław Majorek.

Książka "Edukacyjne drogi i bezdroża" - Roma Kwiecińska, Stanisław Kowal (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Spis treści:

Słowo 5
Bibliografia prac prof. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego z okresu pracy w Akademii Pedagogicznej (od 1993 roku) 10

EDUKACJA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE
Tadeusz Lewowicki. Polityka oświatowa - od demona przeszłości, poprzez chaos okresu przemian ustrojowych - ku nowej polityce edukacyjnej 18
Zbigniew Kwieciński, Dostępność oświaty a mobilność społeczna . . 27
Czesław Banach, Wyzwania dla edukacji w świetle międzynarodowych raportów 31
Czesław Majorek, Najnowsza historia edukacji wobec potrzeb pedagogiki .. 45
Stefan M. Kwiatkowski, Rynek pracy - implikacje dla reformowanego systemu kształcenia zawodowego .. 61
Andrzej Bogaj, Badania nad efektywnością edukacyjną: od perspektywy scjentystycznej ku hermeneutyczno-fenomenologicznej . . 71
Roma Kwiecińska, Stanisław Kowal, Nie rozumieją, nie myślą, nie liczą... Wyniki międzynarodowych badań kompetencji edukacyjnych polskich uczniów na tle wyników fińskich . 77

WYCHOWANIE W TOKU PRZEMIAN
Maria Dudzikowa, Autorytet nauczyciela i edukacja. Trzy opcje ... 85
Małgorzata Bogaj, Nauczyciele w nowej rzeczywistości społecznej a ich samoświadomość zawodowa . 101
Antoni Rumiński, Wierność prawdzie źródłem rozwoju człowieka . . 109
Andrzej Ryk, Tendencje przemian społeczno-oświatowych w Europie na przykładzie społecznych problemów współczesnej rodziny włoskiej . 114
Maria Chymuk, Perspektywy życiowe młodzieży wiejskiej i małomiasteczkowej w okresie dojrzewania 127