
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 364 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788382865844 |
Data: | 2025-04-16 |
Opis e-booka:
Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji – pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują na potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Publikacja zawiera refleksje na temat kondycji współczesnej szkoły, jej dyrekcji i nauczycieli, ich doświadczeń, wad, ograniczeń oraz perspektyw działania pozwalających uczynić ze szkoły miejsce rozwoju i budowania wiary w siebie. Zwraca uwagę na to, że mamy dookoła coraz więcej świetnych nauczycieli oraz doskonale zorganizowanych i ciekawie pracujących szkół, z których warto brać przykład i promować proponowane przez nie rozwiązania.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, członków nauczycielskich związków zawodowych. Zainteresuje zarówno pracowników naukowych, jaki i studentów kierunków pedagogicznych.
E-book „Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 50.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Zadania pasożytnicze | str. 11
Właściwe korzystanie z informacji | str. 17
Współpraca | str. 24
Standaryzacja | str. 34
Indywidualne uznanie – rozwój | str. 41
Co robić? | str. 49
Lęk przed wolnością | str. 52
Gen posłuszeństwa | str. 62
Szkoła przemocy | str. 66
Kiedy szkoła nie przeszkadza | str. 82
Wolność, ale jaka? | str. 96
Ucieczka od wyboru koniecznej zmiany i strefa komfortu | str. 116
Edukacja w wolności | str. 126
Między trenowaniem zachowań a kształtowaniem postaw | str. 139
Ja, nauczyciel, czyli między realizacją podstaw a autonomią decyzji | str. 150
Nauczyciel tutor | str. 167
Tutoring rówieśniczy | str. 183
Etapy rozwoju tutora | str. 191
Odpowiedzialność dorosłych | str. 194
Zaprzeczyć tezom Milgrama | str. 225
Działania społeczne, czyli o aktywności na rzecz edukacji | str. 254
Porządkowanie rozwiązań | str. 278
Związki wspierające wolność | str. 315
Zakończenie | str. 339
Bibliografia | str. 345