Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 166 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788375870824 |
ISBN: | 978-83-7587-082-4 |
Data: | 2009-07-09 |
Cena wydawcy: 38.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Pod wpływem opublikowanych wyników badań PISA (Międzynarodowy Program Oceniania Umiejętności Uczniów) we współczesnych szkołach uczenie ogranicza się coraz bardziej do metod czysto kognitywnych. Książka podsumowuje wyniki konferencji ekspertów, na której przedstawiono argumenty na rzecz szerszych, wieloaspektowych metod nauczania. Zawiera ona miedzy innymi wypowiedzi profesora neurobiologii, profesora nauk pedagogicznych, lekarza pediatry oraz nauczycieli szkół waldorfskich.
Barbara Kowalewska
Książka "Edukacja to więcej niż uczenie się" - Andreas Neider (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 166 stron i została wydana w 2009 r.
Spis treści:
Słowo wstępne (Andreas Neider)
Christian Ritt elmeyer
O znaczeniu dzieciństwa. Aspekty ciała i duszy w edukacji
Geseke Lundgren
Droga rozwoju małego dziecka oraz zadania wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny
Peter Singer
Zaufanie przez doświadczenie – przejście z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy
Gerald Hüther
Kształcenie metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja w okresie dzieciństwa
Jan Vagedes
Jak współcześnie dzieci uczą się kształtować swoje ciało? Zmieniona konstytucja organizmu i „nowe choroby dziecięce”
Sylvia Bardt
Spirala zamiast drabiny – o programie nauczania szkoły waldorfskiej jako tworze organicznym 6-09 11:43:39
Thomas Jachmann
Autonomiczne uczenie się od pierwszego dnia szkoły
Inspiracje dla współczesnej dydaktyki waldorfskiej w klasach szkoły podstawowej
Margarete Kaiser
O zmianę sposobu przechodzenia z przedszkola do szkoły, ale jaką zmianę?
Informacje o autorach
Christian Ritt elmeyer
O znaczeniu dzieciństwa. Aspekty ciała i duszy w edukacji
Geseke Lundgren
Droga rozwoju małego dziecka oraz zadania wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny
Peter Singer
Zaufanie przez doświadczenie – przejście z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy
Gerald Hüther
Kształcenie metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja w okresie dzieciństwa
Jan Vagedes
Jak współcześnie dzieci uczą się kształtować swoje ciało? Zmieniona konstytucja organizmu i „nowe choroby dziecięce”
Sylvia Bardt
Spirala zamiast drabiny – o programie nauczania szkoły waldorfskiej jako tworze organicznym 6-09 11:43:39
Thomas Jachmann
Autonomiczne uczenie się od pierwszego dnia szkoły
Inspiracje dla współczesnej dydaktyki waldorfskiej w klasach szkoły podstawowej
Margarete Kaiser
O zmianę sposobu przechodzenia z przedszkola do szkoły, ale jaką zmianę?
Informacje o autorach