Edukacja obywatelska w szkole. Krytyczna analiza dyskursu podręczników szkolnych
Violetta Kopińska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 448 s. |
Wymiar: | 157x225 mm |
EAN: | 9788323137979 |
ISBN: | 978-83-2313-797-9 |
Data: | 2017-05-08 |
Opis książki:
"Książka Violetty Kopińskiej została napisana jak na zamówienie dzisiejszych czasów. Po pierwsze, charakteryzują się one głębokim kryzysem społeczeństwa obywatelskiego, który związany jest nie tylko z wewnętrznymi przemianami i dyskursami wokół istoty społeczeństwa obywatelskiego, ale także próbą jego zawłaszczenia. Po drugie, jesteśmy świadkami intensyfikacji polityczno-ideologicznych zawirowań wokół polskiej szkoły, których efekty poznamy w najbliższej przyszłości. W obszarze tych dwóch kryzysów odpowiedzi poszukuje Violetta Kopińska [...]".
Z recenzji dr hab. Ewy Kurantowicz, prof. DSW
"Wysoko oceniam zarówno samą koncepcję badań, jak również sposób prowadzenia analizy dyskursu podręczników. Autorka prowadzi ją bowiem bardzo rzetelnie, dokładnie i konsekwentnie, przywołując wiele cytatów w tabelach. W ten sposób wnioski są uzasadnione i wiarygodne, co nie zawsze jest przestrzegane w pracach badawczych o charakterze jakościowym. Jednocześnie to swoiste "zdyscyplinowanie" i pewna (uzasadniona!) drobiazgowość uzupełnione są wieloaspektową interpretacją, odwołującą się do teoretycznych ram analizy. [...] Widać tu biegłość i pewną swobodę doświadczonej już Badaczki w zakresie metody Krytycznej Analizy Dyskursu".
Z recenzji dr hab. Doroty Pankowskiej, prof. UMCS
Książka "Edukacja obywatelska w szkole. Krytyczna analiza dyskursu podręczników szkolnych" - Violetta Kopińska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 448 stron i została wydana w 2017 r.