pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Edukacja małego dziecka. Nauczyciel - wychowawca w przedszkolu i szkole. Tom 5

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 386 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788378502043
ISBN: 978-83-7850-204-3
Data: 2013-06-03
38.46 
Ostatni egzemplarz! pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka - tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka - jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która: [...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego. Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej.

Książka "Edukacja małego dziecka. Nauczyciel - wychowawca w przedszkolu i szkole. Tom 5" - Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Małgorzata Zalewska-Bujak - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 386 stron i została wydana w 2013 r. Cena 38.46 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie 9

POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA POLSKICH NAUCZYCIELI-WYCHOWAWCÓW
Lidia Wollman
Jak przygotować uczniów do uczenia się przez całe życie? Wyzwania dla szkoły i nauczyciela 15
Arkadiusz Wąsiński
Strategie myślenia projektującego w pracy dydaktycznej nauczyciela jako czynnik wyzwalający kreatywność poznawczą ucznia 53
Grażyna Rura
(Nie)gotowość szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia. Refleksje z badań 79
Jadwiga Oleksy
Podręcznik w pracy domowej uczniów na szczeblu kształcenia zintegrowanego - duży problem w edukacji małego dziecka 101
Sposoby zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym - w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 127

POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI EDUKACJI PRZED-
I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI
Radmila Burkovičová
Działania nauczyciela przedszkolnego wspomagające rozwój dzieci w wieku przedszkolnym 147
Marie Švrčková
Role učitele v rozvoji a hodnocení kvality počáteční čtenářské gramotnosti žáků primární školy 161
Soňa Kariková
Psychologické aspekty učiteliek primárneho vzdelávania v Slovenskej republike 177
Simoneta Babiaková
Príprava a riadenie edukačného procesu na primárnom stupni školy Slovensko-česko-poľské výskumné zistenia 199
Bronislava Kasáčová
Učiteľ - projektant a realizátor výučby alebo diagnostyk dieťaťa v ranej edukácii. Potreba profesijných štandardov, alebo pedagogická idealizácia 219
Alena Doušková
Skúsenostné učenie a edukačné aktivity v materskej škole 241
Mariana Cabanová
Vzdelávanie dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a profesijné činnosti učiteľa v podmienkach primárneho vzdelávania 261


POSTRZEGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA PRZEZ STUDENTÓW -
PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI
Małgorzata Zalewska-Bujak
Nauczyciel - jego rola i zadania w opinii studentów pierwszego roku kierunków pedagogicznych 283
Ewa Ogrodzka-Mazur
Wychowanie międzykulturowe małego dziecka w opinii studentów - przyszłych nauczycieli 307
Renata Raszka
Rozwijanie myślenia matematycznego dziecka w przekonaniach nauczycieli i kandydatów na nauczycieli 329
Elżbieta Marek
Umiejętności językowe i matematyczne studentów pedagogiki wczesnoszkolnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach - Filia w Piotrkowie Trybunalskim 355


Informacja o autorach 385