Edukacja małego dziecka. Nauczyciel - wychowawca w przedszkolu i szkole. Tom 5
Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Małgorzata Zalewska-Bujak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 386 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788378502043 |
ISBN: | 978-83-7850-204-3 |
Data: | 2013-06-03 |
Opis książki:
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka - tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka - jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która: [...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego. Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej.
Książka "Edukacja małego dziecka. Nauczyciel - wychowawca w przedszkolu i szkole. Tom 5" - Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Małgorzata Zalewska-Bujak - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 386 stron i została wydana w 2013 r. Cena 38.46 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wprowadzenie 9
POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA POLSKICH NAUCZYCIELI-WYCHOWAWCÓW
Lidia Wollman
Jak przygotować uczniów do uczenia się przez całe życie? Wyzwania dla szkoły i nauczyciela 15
Arkadiusz Wąsiński
Strategie myślenia projektującego w pracy dydaktycznej nauczyciela jako czynnik wyzwalający kreatywność poznawczą ucznia 53
Grażyna Rura
(Nie)gotowość szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia. Refleksje z badań 79
Jadwiga Oleksy
Podręcznik w pracy domowej uczniów na szczeblu kształcenia zintegrowanego - duży problem w edukacji małego dziecka 101
Sposoby zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym - w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 127
POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI EDUKACJI PRZED-
I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI
Radmila Burkovičová
Działania nauczyciela przedszkolnego wspomagające rozwój dzieci w wieku przedszkolnym 147
Marie Švrčková
Role učitele v rozvoji a hodnocení kvality počáteční čtenářské gramotnosti žáků primární školy 161
Soňa Kariková
Psychologické aspekty učiteliek primárneho vzdelávania v Slovenskej republike 177
Simoneta Babiaková
Príprava a riadenie edukačného procesu na primárnom stupni školy Slovensko-česko-poľské výskumné zistenia 199
Bronislava Kasáčová
Učiteľ - projektant a realizátor výučby alebo diagnostyk dieťaťa v ranej edukácii. Potreba profesijných štandardov, alebo pedagogická idealizácia 219
Alena Doušková
Skúsenostné učenie a edukačné aktivity v materskej škole 241
Mariana Cabanová
Vzdelávanie dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a profesijné činnosti učiteľa v podmienkach primárneho vzdelávania 261
POSTRZEGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA PRZEZ STUDENTÓW -
PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI
Małgorzata Zalewska-Bujak
Nauczyciel - jego rola i zadania w opinii studentów pierwszego roku kierunków pedagogicznych 283
Ewa Ogrodzka-Mazur
Wychowanie międzykulturowe małego dziecka w opinii studentów - przyszłych nauczycieli 307
Renata Raszka
Rozwijanie myślenia matematycznego dziecka w przekonaniach nauczycieli i kandydatów na nauczycieli 329
Elżbieta Marek
Umiejętności językowe i matematyczne studentów pedagogiki wczesnoszkolnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach - Filia w Piotrkowie Trybunalskim 355
Informacja o autorach 385