Tytuł książki:
Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym
Autor książki:
Mariola Szczepańska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 304 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788388030284 |
ISBN: | 83-88030-28-0 |
Data: | 2001-02-03 |
Cena wydawcy: 12.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Książka skierowana jest do nauczycieli, studentów i pracowników naukowych kierunków pedagogicznych. W sposób metodyczny i przejrzysty przedstawia znaczenie aktywnego kontaktu dziecka z poezją, prozą i teatrem. Autorka podkreśla fakt, iż od postawy twórczej, kształconej w dziecku od najmłodszych lat, zależy przyszła umiejętność myślenia dedukcyjnego i asocjacyjnego, swoboda stawiania hipotez i tworzenia oryginalnych pomysłów. Książka zawiera założenia i scenariusze spotkań cyklu edukacyjnego "Teatr na miarę dziecka".
Książka "Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym" - Mariola Szczepańska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Dziecko jako uczestnik procesu literackiej komunikacji
1.1. Książka dla dzieci
1.2. Ograniczenia i kreatywne możliwości odbioru tekstu literackiego
Rozdział II
Dziecko w świecie prozy
2.1. Bajka jako gatunek literacki
2.2. Struktura morfologiczna bajki
2.3. Odbieranie i przetwarzanie tekstów literackich przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Rozdział III
Dziecko w świecie poezji
3.1. Modele poezji dla dzieci
3.2. Odbieranie i przetwarzanie tekstów poetyckich przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Rozdział IV
Dziecko w świecie teatru
4.1. Sztuka jako czynnik wspomagający rozwój osobowości dziecka
4.2. Przekład intersemiotyczny tekstu literackiego
4.3. Ekspresja twórcza dziecka w wieku wczesnoszkolnym
4.4. Edukacja teatralna jako budowanie umiejętności wyrażania własnej ekspresji twórczej przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Rozdział V Teoretyczno-pragmatyczne założenia cyklu edukacyjnego „Teatr na miarę dziecka”
5.1. Teoretyczno cyklu edukacyjnego „Teatr na miarę dziecka”
5.2. Programy spotkań w cyklu edukacyjnym „Teatr na miarę dziecka”
Aneks
Rodzaje lalek
Źródła, z których zaczerpnięto rysunki
Bibliografia
Rozdział I
Dziecko jako uczestnik procesu literackiej komunikacji
1.1. Książka dla dzieci
1.2. Ograniczenia i kreatywne możliwości odbioru tekstu literackiego
Rozdział II
Dziecko w świecie prozy
2.1. Bajka jako gatunek literacki
2.2. Struktura morfologiczna bajki
2.3. Odbieranie i przetwarzanie tekstów literackich przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Rozdział III
Dziecko w świecie poezji
3.1. Modele poezji dla dzieci
3.2. Odbieranie i przetwarzanie tekstów poetyckich przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Rozdział IV
Dziecko w świecie teatru
4.1. Sztuka jako czynnik wspomagający rozwój osobowości dziecka
4.2. Przekład intersemiotyczny tekstu literackiego
4.3. Ekspresja twórcza dziecka w wieku wczesnoszkolnym
4.4. Edukacja teatralna jako budowanie umiejętności wyrażania własnej ekspresji twórczej przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Rozdział V Teoretyczno-pragmatyczne założenia cyklu edukacyjnego „Teatr na miarę dziecka”
5.1. Teoretyczno cyklu edukacyjnego „Teatr na miarę dziecka”
5.2. Programy spotkań w cyklu edukacyjnym „Teatr na miarę dziecka”
Aneks
Rodzaje lalek
Źródła, z których zaczerpnięto rysunki
Bibliografia