Edukacja geograficzna w reformowanej szkole. Teoria i praktyka
Zbigniew Zioło
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 158 s. |
Wymiar: | 148x210 mm |
EAN: | 9788372711878 |
ISBN: | 83-7271-187-9 |
Data: | 2001-01-28 |
Opis książki:
ZAWARTOŚĆ: F. Plit, Zasady doboru treści nauczania do "kanonu" i "profilu" w liceum profilowanym; M.Z. Pulinowa, Dwa modele myślenia w polskiej koncepcji edukacji geograficznej; M. Kucharska, Treści geograficzne w podstawach programowych i wybranych podręcznikach w świetle założeń systemu edukacji i geografii jako nauki; Z. Zioło, Model aktualizacji treści kształcenia geograficznego; M. Groenwald, Diagnoza pracy nauczyciela na podstawie zdarzenia krytycznego; I. Zioło, Preferencje metodologiczne edukacji geograficznej uczniów klas początkowych; W. Osuch, Praktyki zawodowe studentów geografii w reformowalnej szkole w świetle potrzeb i możliwości; M. Czesny, Zagadnienia geografii społeczno-gospodarczej w nauczaniu geografii w gimnazjum i w liceum; M. Augustyniak, Współrzędne geograficzne w nauczaniu przyrody; M. Soczówka, O wykorzystaniu komputerów w nauczaniu-uczeniu się geografii i przyrody w reformowanej szkole; A. Dębicka, Edukacja ekologiczna w programach nauczania przyrody i geografii; P. Charzyński, Treści promujące ekologię w wybranych podręcznikach geografii do klasy pierwszej gimnazjum; J. Chmura, Termiczne warunki życia w środowisku wodnym; D. Piróg, S. Piskorz, Edukacja europejska w polskim reformowanym szkolnictwie na tle szkolnictwa krajów Unii Europejskiej; A. Uwarowa, Reformirowanie i pierspiektiwy rozwitija szkolnowo gieograficzeskowo obrazowanija w Ukrainie; J. Vencalek, Geografie v reformovane škole – rozvoj schopností orientace ve zménách a trvání regionù; Ch. Fridrich, G. Atschko, Central aspects of the teacher’s training programme of geography and economics for the lower secondary level (Hauptschule) in Austria; M. Jędrusik, Ocena wiedzy geograficznej w świetle egzaminów wstępnych na Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; A. Hiszber, Udział geografów w programie CODN "Nowa Szkoła – Uniwersytety".
Książka "Edukacja geograficzna w reformowanej szkole. Teoria i praktyka" - Zbigniew Zioło (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.