pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej

Autor książki:

Katarzyna B. Kochan

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 96 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788375870992
ISBN: 978-83-7587-099-2
Data: 2009-08-28
13.27 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Monografia "Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej" ma charakter historyczno-pedagogiczny. Składa się ona z trzech rozdziałów o układzie chronologiczno - problemowym. Rozdział pierwszy daje wgląd w uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji politycznej i gospodarczej kraju, ówczesnych kwestii ludnościowych oraz problemów występujących w szkolnictwie powszechnym. Rozdział drugi poświęcony jest omówieniu funkcjonowania kształcenia początkowego w dwudziestoleciu międzywojennym. Przedstawieni są uczniowie i inni uczestnicy nauczania elementarnego oraz pracujący na tym szczeblu szkolnym nauczyciele. Ponadto ukazane są formy organizacyjne nauczania początkowego, jego cele i zadania, treści oraz stosowana metodyka pracy i wykorzystywane środki dydaktyczne. W rozdziale trzecim na tle polityki Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, dotyczącej doboru podręczników szkolnych, analizie poddane zostają elementarze porozbiorowe, wykorzystywane do nauki czytania i pisania w II Rzeczypospolitej. Wnioski z dokonanych badań znajdują się w zakończeniu.

Książka "Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej" - Katarzyna B. Kochan - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 96 stron i została wydana w 2009 r. Cena 13.27 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej
Sytuacja polityczna i gospodarcza kraju
Problemy ludnościowe
Struktura społeczno-zawodowa ludności, zaniedbania edukacyjne, model rodziny
Społeczeństwo wielonarodowe, wielokulturowe i wieloreligijne
Problemy w szkolnictwie powszechnym
Stan edukacji początkowej w dwudziestoleciu międzywojennym
Uczniowie i inni uczestnicy edukacji początkowej
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Formy organizacyjne nauczania początkowego
Cele i zadania edukacji początkowej
Treści kształcenia początkowego
Metodyka pracy i środki dydaktyczne w nauczaniu początkowym
Funkcjonowanie elementarzy odziedziczonych po zaborcach w szkolnictwie międzywojennym
Polityka Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego dotycząca doboru podręczników szkolnych
Elementarze ujęte w spisie podręczników szkolnych
Elementarze nieujęte w spisie podręczników zatwierdzonych do użytku szkolnego

Samouczek
Zakończenie
Aneksy
Wykaz ilustracji
Wykaz źródeł i opracowań