pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Edukacja ekonomiczna polskiego społeczeństwa

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2025
Oprawa: miękka
Ilość stron: 163 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381029414
ISBN: 978-83-8102-941-4
Data: 2025-01-29
58.03 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Światowy kryzys gospodarczy, który rozpoczął się w 2007 r., uświadomił wszystkim, że wiedza ekonomiczna polskiego społeczeństwa niestety jest niewielka albo, jak podkreślają publicyści, katastrofalnie niska. Z naszych obserwacji wynika, że zbyt małą wiedzę ekonomiczną mają również politycy i przede wszystkim parlamentarzyści, odpowiadający za stanowienie prawa, w tym prawa gospodarczego. Stąd pomysł napisania monografi i realizującej dwa cele:
CEL 1: W prosty i jednocześnie precyzyjny sposób omówimy fundamenty teorii ekonomicznej oraz przedstawimy metody przekazania tej teorii społeczeństwu, co stanowi istotę edukacji ekonomicznej.

CEL 2: Ta monografi a per se, sui generis stanowić powinna instrument, narzędzie, środek, zdobywania wiedzy ekonomicznej, przez tych, którzy ją przeczytają. Nie jest prawdą, że wiedzę ekonomiczną najlepiej jest przekazywać za pomocą przykładów (case ów). Naukowcy już dawno odkryli, że za pomocą przykładu można udowodnić każdą tezę. Dlatego też społeczeństwu należy przekazywać nie tylko same aplikacje, ale też wiedzę teoretyczną. Trzeba walczyć ze stereotypami, np. że nie można nauczyć się przedsiębiorczości i przedsiębiorcą trzeba się urodzić. Nauczyć kogoś(i nauczyć się) można zarówno przedsiębiorczości, jak i menedżerstwa oraz ekonomii jako nauki o prawach rządzących produkcją i podziałem dóbr. Można się dowiedzieć, jak - mając do dyspozycji ograniczone środki - podejmować decyzje dające maksimum satysfakcji. Jeżeli dobrobyt jednostki będzie wzrastał - będzie rósł także dobrobyt społeczny, a gospodarka narodowa będzie się dobrze rozwijać.

Dr Beniamin Noga - Adiunkt w Instytucie Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Pracuje także w biznesie, zarządzając spółkami prawa handlowego. Autor 6 rozdziałów w monografi ach w j. polskim i 3 rozdziałów w j. angielskim opublikowanych w Dniepropietrowsku (Ukraina) oraz autor ponad 20 publikacji w obszarze zarządzania spółkami handlowymi, zarządzania sportem, a także mikroekonomii behawioralnej. Prof. dr hab. Marian Noga - Dyrektor Instytutu Współpracy z Biznesem oraz dyrektor Instytutu Finansów i Rachunkowości Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Były senator RP IV i V kadencji (2000-2004), b. przewodniczący Senackiej Komisji Skarbu Państwa i Infrastruktury, b. członek Rady Polityki Pieniężnej (2004-2010) i b. rektor Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (1999-2005). Opublikował 26 książek oraz ponad 150 artykułów w j. polskim, niemieckim, angielskim i rosyjskim. Publikował m.in. w wydawnictwach Oxford, Palgrave Macmillan (London - New York), Transformations in Business & Economics (lista fi ladelfi jska) oraz Difi n, Ce De Wu, WSB Poznań i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Dr hab. Agnieszka Dejnaka, prof. nadzw. WSB we Wrocławiu - Zastępca dyrektora Instytutu Zarządzania i menadżer kierunku Zarządzanie Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Specjalizuje się w obszarach marketingu i marketingu elektronicznego, marketingu internetowego, social mediów oraz nowych technologii w marketingu. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów w j. polskim i angielskim. Odbyła wiele staży w USA oraz w polskich fi rmach marketingu elektronicznego.

Książka "Edukacja ekonomiczna polskiego społeczeństwa" - Beniamin Noga, Marian Noga, Agnieszka Dejnaka - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 163 stron i została wydana w 2025 r. Cena 58.03 zł. Zapraszamy na zakupy!