pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Edukacja dla nowego świata

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 96 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301230098
Data: 2025-04-04
44.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym.

Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori.

Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Z tekstu

E-book „Edukacja dla nowego świata” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 44.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Przedmowa do polskiego wydania IX
Rozdział 1. Wstęp 1
Rozdział 2. Odkrycie i rozwój systemu Montessori 5
Rozdział 3. Płaszczyzny rozwojowe i natura chłonnego umysłu 13
Rozdział 4. Embriologia 17
Rozdział 5. Behawioryzm 21
Rozdział 6. Edukacja od urodzenia 27
Rozdział 7. Zagadka języka 35
Rozdział 8. Ruch i jego rola w edukacji 43
Rozdział 9. Działanie naśladowcze i cykle aktywności 49
Rozdział 10. Trzylatek 55
Rozdział 11. Metody rozwinięte przez obserwację 63
Rozdział 12. Problem dyscypliny 71
Rozdział 13. Jaki powinien być nauczyciel Montessori 79