Edukacja a rozwój człowieka. Psychologia Rozwojowa. Tom 10 nr 1 / 2005
Grażyna Krasowicz-Kupis
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 154 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788323320883 |
ISBN: | 83-233-2088-8 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
W prezentowanych w tomie pracach Czytelnik znajdzie rozważania dotyczące wzajemnych relacji między rozwojem a edukacją, a więc zmianami zachodzącymi w podmiocie a zmianami w środowisku, mającymi na celu dokonywanie zmian w podmiocie.
Autorzy przedstawiają wyniki teoretycznych studiów i badań empirycznych. Proponują zastosowanie w badaniach nad rozwojem metodologii teorii ugruntowanej, która umożliwia ukazanie procesu rozwoju w toku jego trwania, z uwzględnieniem kontekstu; podkreślają rolę rodziny i instytucji edukacyjnych w rozwoju inteligencji emocjonalnej; przedstawiają rolę różnych koncepcji edukacji przedszkolnej w rozwoju społecznym dziecka; prezentują krytyczną analizę oddziaływań szkoły z punktu widzenia rozwoju dziecka; omawiają rolę szkoleń w radzeniu sobie z sytuacją bezrobocia przez młodych dorosłych. Czytelnik znajdzie także wyniki badań dotyczące cech ucznia sprzyjających sukcesom szkolnym. I tak świadomość pisma okazuje się ważnym komponentem dojrzałości do nauki czytania i pisania; przystosowaniu dziecka do funkcjonowania w szkole sprzyja kompetencja komunikacyjna, a myślenie praktyczne i analityczne wpływają na powodzenie ucznia w szkole.
Prace składające się na niniejszy tom powinny zainteresować badaczy rozwoju, a także pedagogów, nauczycieli i władze oświatowe.
Książka "Edukacja a rozwój człowieka. Psychologia Rozwojowa. Tom 10 nr 1 / 2005" - Grażyna Krasowicz-Kupis - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.