Educational strategies in post-communist Poland. Curriculum research and curriculum politics (chosen conception)
Andrzej Radziewicz-Winnicki
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 130 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788322610787 |
ISBN: | 83-226-1078-5 |
Data: | 2001-01-14 |
Opis książki:
Przedmiotem pracy są procesy zachodzące w sferze edukacyjnej w postkomunistycznej Polsce. Autorzy ukazują spektrum czynników determinujących tę sferę z punktu widzenia różnych dziedzin nauki: pedagogiki humanistycznej i pedagogiki społecznej, a także socjologii, politologii, ekonomii. Programy szkolne powinny być otwarte, elastyczne, aktywne oraz interkulturowe. Autorzy podkreślili rolę edukacji w procesie asymilowania wartości liberalnych, otwartości intelektualnej, pluralizmu kulturowego, antyetnocentryczności. Zadaniem szkoły jest przygotowywanie jednostek do aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim, ustawicznie podnoszących swą wiedzę i umiejętności, indywidualizowanie toku kształcenia osób szczególnie uzdolnionych, doskonalenie systemów sprawdzania poziomu wiedzy uczniów i studentów, przystosowywanie instytucji edukacyjnych do wymogów społeczeństwa informacyjnego i wolnorynkowego, procesów globalizacyjnych oraz przemian zachodzących w sferze nauki i techniki.
Książka "Educational strategies in post-communist Poland. Curriculum research and curriculum politics (chosen conception)" - Andrzej Radziewicz-Winnicki (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.