Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2021 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 376 s. |
EAN: | 9788382461374 |
ISBN: | 978-83-8246-137-4 |
Data: | 2021-07-02 |
Opis książki:
Stan prawny: 20 maja 2021 r.
Korzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
W prezentowanej publikacji znajdziemy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną danych osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im zapobiegać.
Książka szczegółowo omawia m.in.:
- możliwe ryzyka i zasady ochrony przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;
- nowe zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;
- pozycję i obowiązki administratora i współadministratora danych, również w ujęciu orzecznictwa europejskiego;
- uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu.
Publikacja prezentuje również obowiązki usługodawców, tj. ochronę danych w fazie projektowania czy domyślną ochronę danych oraz omawia możliwe sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane przez krajowe organy nadzoru.
Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony danych osobowych oraz reprezentujących klientów w postępowania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych postępowaniach.
Książka "E-usługi a RODO" - Małgorzata Ciechomska - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 376 stron i została wydana w 2021 r.