Dziennikarstwo według Jana Pawła II
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Fronda |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 266 s. |
Wymiar: | 140x210 mm |
EAN: | 9788360335673 |
ISBN: | 978-83-6033-567-3 |
Data: | 2006-01-28 |
Opis książki:
Wśród wielu zasług Jana Pawła II jest i ta, że zniwelował on dystans między światem mediów a całym Kościołem katolickim. Bardzo lubił i poważnie traktował dziennikarzy oraz doceniał znaczenie środków społecznego przekazu w głoszeniu orędzia prawdy, sprawiedliwości i wolności. Nawet u schyłku życia zapraszał do Pałacu Apostolskiego przedstawiciela watykańskiego Sekretariatu Stanu, by wspólnie z nim analizować medialny rezonans swoich podróży apostolskich i wyciągać wnioski na przyszłość. Jan Paweł II uważał, że media mają do wypełnienia wielką misję w świecie, a ten, kto podejmuje w nich pracę, powinien czynić to z powołania, w poczuciu służby dobru wspólnemu. Niniejsza publikacja to pierwsza w Polsce książka prezentująca niemal wszystkie najważniejsze wypowiedzi Jana Pawła II na temat mediów. Przygotowali ją studenci Instytutu Dziennikarstwa UW, w ramach Laboratorium Reportażu, pod kierunkiem Marka Millera. Znajdują się tu wystąpienia papieskie prezentujące system wartości bliski tym wszystkim, którzy w sposób odpowiedzialny i moralny chcą wykonywać zawód dziennikarza. Książka jest także zaproszeniem do dyskusji na temat etosu dziennikarza, o którym w Polsce prawie się nie mówi. Grzegorz Polak
Książka "Dziennikarstwo według Jana Pawła II" - oprawa miękka - Wydawnictwo Fronda. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2008 r.