pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?

Autor książki:

Karolina Podlewska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Dom Wydawniczy ELIPSA
Rok wyd.: 2024
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 534 s.
EAN: 9788380175624
ISBN: 978-83-8017-562-4
Data: 2025-01-21
79.38 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Publikacja jest oryginalnym, niezwykle ciekawym interdyscyplinarnym studium i jednocześnie przestrzenią analizy dziedzictwa, pojęć pokrewnych, jak i różnych kontekstów jego ujęcia. Odwaga w formułowaniu wniosków, niezwykły talent nieszablonowych rozwiązań w prezentacji wyników analiz w postaci tabelarycznej, dar syntezy ważnych i trudnych w prezentacji zagadnień - to tylko niektóre cechy wyróżniające tę publikację. Ma ona cechy studium zmian wartości i postaw o charakterze tożsamościowym dokonujących się w polskim społeczeństwie. Jako taka wpisuje się w ważny nurt przemian świadomości, ale też w dowartościowany w ostatnich dekadach nurt badań potwierdzających głębokie powiązania między sferą polityki i szeroko rozumianej kultury, w tym zwłaszcza religii.

Temat papieskiego dziedzictwa - w kontekście czasu oddalającego nas od momentu jego śmierci i zmieniających się nastrojów społecznych - stanowi zagadnienie niezwykle aktualne. Mimo licznych badań stan wiedzy można uznać za niezadowalający, wymagający pogłębienia. Początkowo temat ten był podejmowany w perspektywie jednoznacznie pozytywnego fenomenu oddziaływania Jana Pawła II na życie publiczne i na samych Polaków. Wówczas negatywne opinie o dziedzictwie Jana Pawła II niemal nie występowały, stanowiły absolutny margines. Jak obecnie, w obliczu negatywnych obecnych zjawisk w obszarze pamięci o papieżu, może wyglądać implementacja dziedzictwa Jana Pawła II do szczegółowych polityk czy strategii państwa? W niniejszej książce przykładem takiej strategii jest projekt polskiej marki narodowej.

Tytułowy dylemat, sprowadza się do tego, czy i na ile dziedzictwo Jana Pawła II może być włączone do strategii marki narodowej Polski.

Ważnym celem publikacji jest weryfikacja, jak przebiega w Polsce proces zarządzania dziedzictwem Jana Pawła II, jaka jest jego specyfika oraz co - w obliczu wielu nowych zjawisk związanych z osobą Jana Pawła II i pamięcią o nim - wpływa na rozumienie dziedzictwa. Z tej perspektywy autorka przedstawia nowe pogłębione spojrzenie na tytułowe dziedzictwo, uzupełnia dotychczasową lukę w badaniach naukowych.

Książka "Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?" - Karolina Podlewska - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Dom Wydawniczy ELIPSA. Książka posiada 534 stron i została wydana w 2024 r. Cena 79.38 zł. Zapraszamy na zakupy!