E-book:
Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców
Autor:
Urszula Oszwa

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 142 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375877601 |
Data: | 2025-04-04 |
18.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu.Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
E-book „Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 18.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wprowadzenie
Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się
1. Dysleksja w szkole i w domu
1.1. Etiologia i diagnoza
1.2. Systemy pomocy
1.3. Wskazówki dla nauczycieli
1.4. Zalecenia dla rodziców
1.5. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu
1.6. Zasady terapii pedagogicznej
1.7. Modele oddziaływań terapeutycznych
1.8. Formy terapii pedagogicznej w Polsce
1.9. Młodzież z dysleksją rozwojową
1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja
Bibliografia
Literatura zalecana
2. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych
2.1. Ustalenia terminologiczne
2.2. Symptomy
2.3. Problemy diagnostyczne
2.4. Trudności arytmetyczne i emocje
2.5. Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji
Bibliografia
Literatura zalecana
Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne
3. Depresja u dzieci i młodzieży
3.1. Definicja i rodzaje
3.2. Problemy diagnostyczne
3.3. Zwiastuny i objawy choroby
3.4. Depresja
3.5. Przyczyny i czynniki ryzyka
3.6. Leczenie
3.7. Profilaktyka
Bibliografia
Literatura zalecana
4. Fobia szkolna
4.1. Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa
4.2. Objawy i rodzaje fobii szkolnej
4.3. Etiologia
4.4. Kierunki pomocy
Bibliografia
Literatura zalecana
5. Jąkanie
5.1. Rodzaje przyczyn
5.2. Mechanizm jąkania
5.3. Symptomatologia
5.4. Terapia
5.5. Wskazówki dla rodziców
Bibliografia
Literatura zalecana
6. Moczenie nocne
6.1. Terminologia
6.2. Rodzaje moczenia nocnego
6.3. Przyczyny
6.4. Diagnoza różnicowa
6.5. Leczenie
6.6. Zalecenia dla rodziców
Bibliografia
Literatura zalecana
7. Zespół stresu pourazowego u dzieci
7.1. Terminologia
.
Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się
1. Dysleksja w szkole i w domu
1.1. Etiologia i diagnoza
1.2. Systemy pomocy
1.3. Wskazówki dla nauczycieli
1.4. Zalecenia dla rodziców
1.5. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu
1.6. Zasady terapii pedagogicznej
1.7. Modele oddziaływań terapeutycznych
1.8. Formy terapii pedagogicznej w Polsce
1.9. Młodzież z dysleksją rozwojową
1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja
Bibliografia
Literatura zalecana
2. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych
2.1. Ustalenia terminologiczne
2.2. Symptomy
2.3. Problemy diagnostyczne
2.4. Trudności arytmetyczne i emocje
2.5. Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji
Bibliografia
Literatura zalecana
Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne
3. Depresja u dzieci i młodzieży
3.1. Definicja i rodzaje
3.2. Problemy diagnostyczne
3.3. Zwiastuny i objawy choroby
3.4. Depresja
3.5. Przyczyny i czynniki ryzyka
3.6. Leczenie
3.7. Profilaktyka
Bibliografia
Literatura zalecana
4. Fobia szkolna
4.1. Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa
4.2. Objawy i rodzaje fobii szkolnej
4.3. Etiologia
4.4. Kierunki pomocy
Bibliografia
Literatura zalecana
5. Jąkanie
5.1. Rodzaje przyczyn
5.2. Mechanizm jąkania
5.3. Symptomatologia
5.4. Terapia
5.5. Wskazówki dla rodziców
Bibliografia
Literatura zalecana
6. Moczenie nocne
6.1. Terminologia
6.2. Rodzaje moczenia nocnego
6.3. Przyczyny
6.4. Diagnoza różnicowa
6.5. Leczenie
6.6. Zalecenia dla rodziców
Bibliografia
Literatura zalecana
7. Zespół stresu pourazowego u dzieci
7.1. Terminologia
.