pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 142 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877601
Data: 2025-04-04
18.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu.

Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.

E-book „Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 18.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie
Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się

1. Dysleksja w szkole i w domu

1.1. Etiologia i diagnoza

1.2. Systemy pomocy

1.3. Wskazówki dla nauczycieli

1.4. Zalecenia dla rodziców

1.5. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu

1.6. Zasady terapii pedagogicznej

1.7. Modele oddziaływań terapeutycznych

1.8. Formy terapii pedagogicznej w Polsce

1.9. Młodzież z dysleksją rozwojową

1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja

Bibliografia

Literatura zalecana



2. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych

2.1. Ustalenia terminologiczne

2.2. Symptomy

2.3. Problemy diagnostyczne

2.4. Trudności arytmetyczne i emocje

2.5. Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji

Bibliografia

Literatura zalecana



Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne


3. Depresja u dzieci i młodzieży

3.1. Definicja i rodzaje

3.2. Problemy diagnostyczne

3.3. Zwiastuny i objawy choroby

3.4. Depresja

3.5. Przyczyny i czynniki ryzyka

3.6. Leczenie

3.7. Profilaktyka

Bibliografia

Literatura zalecana

4. Fobia szkolna

4.1. Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa

4.2. Objawy i rodzaje fobii szkolnej

4.3. Etiologia

4.4. Kierunki pomocy

Bibliografia

Literatura zalecana



5. Jąkanie

5.1. Rodzaje przyczyn

5.2. Mechanizm jąkania

5.3. Symptomatologia

5.4. Terapia

5.5. Wskazówki dla rodziców

Bibliografia

Literatura zalecana



6. Moczenie nocne

6.1. Terminologia

6.2. Rodzaje moczenia nocnego

6.3. Przyczyny

6.4. Diagnoza różnicowa

6.5. Leczenie

6.6. Zalecenia dla rodziców

Bibliografia

Literatura zalecana



7. Zespół stresu pourazowego u dzieci

7.1. Terminologia


.