Dziecko w sytuacjach uczenia się. Konteksty i przestrzenie edukacyjne
Elżbieta Jezierska-Wiejak, Joanna Malinowska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Atut |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 250 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788379770687 |
ISBN: | 978-83-7977-068-7 |
Data: | 2016-03-09 |
Opis książki:
Redaktorzy książki założyli trzy rzeczy: po pierwsze, uczenie się jest procesem o wielowymiarowej strukturze (ma wymiar kognitywny, emocjonalny i społeczny). Po drugie, uczenie odbywa się w różnych środowiskach - instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych, przy czym zwłaszcza przedszkole i szkoła wskazane są jako miejsca konstruowania wiedzy (a nie tylko jej przyswajania) i miejsca uczenia się, w których osoba ucząca się pełni aktywną rolę. W końcu po trzecie, na uczenie ma wpływ kontekst sytuacji, w której znajdują się uczący się (czynniki kontekstualne to m.in. polityka oświatowa, habitus nauczyciela oraz rodziny, praktyka edukacyjna, struktura organizacyjna szkolnictwa, środowisko szkolne, klimat grup rówieśniczych oraz warunki materialne). Teksty w książce łączy próba odpowiedzi nie tylko na pytanie, jakie są sytuacje / przestrzenie funkcjonowania dziecka, lecz także jak je organizować i wykorzystywać, by sprzyjały wielowymiarowemu uczeniu się.
Książka "Dziecko w sytuacjach uczenia się. Konteksty i przestrzenie edukacyjne" - Elżbieta Jezierska-Wiejak, Joanna Malinowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Atut. Książka posiada 250 stron i została wydana w 2014 r.