Tytuł książki:
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji
Autor książki:
Małgorzata Bogunia-Borowska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 268 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788323321880 |
ISBN: | 83-233-2188-4 |
Data: | 2006-10-27 |
Cena wydawcy: 31.40 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.W dzisiejszych czasach decyzja o posiadaniu dziecka poprzedzona jest refleksją dotyczącą nie tylko sposobu wychowania, lecz także zapewnienia mu określonych dó materialnych. Wynika to stąd, że obecnie dziecko jest ważnym obiektem działań marketingowo-komercyjnych. Taka sytuacja powoduje, że zarówno przed rodzicami jak i dziećmi stawiane są nowe wyzwania, które wymagają opracowania przemyślanych, często zaplanowanych na wiele lat strategii działania. Tym zjawiskom i procesom poświęcona jest książka.
Książka "Dziecko w świecie mediów i konsumpcji" - Małgorzata Bogunia-Borowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 268 stron i została wydana w 2006 r.