Dziecko u progu edukacji przedmiotowej. Studium teoretyczno-empiryczne
Renata Michalak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 362 s. |
Wymiar: | 240x170 mm |
EAN: | 9788323225607 |
ISBN: | 978-83-2322-560-7 |
Data: | 2013-06-24 |
Opis książki:
Książka stanowi ogląd teoretyczno-empiryczny procesu adaptacji dzieci do wymagań edukacji przedmiotowej. Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza stanowi analizę o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym zasadniczego problemu. Na tle rozważań nad sensem i znaczeniem adaptacji, podjętych w interdyscyplinarnym kontekście, dokonano opisu mechanizmu adaptacji prorozwojowej i jego uwarunkowań. Jednocześnie ukazano dzieciństwo, jako okres najbardziej sprzyjający dla procesu gromadzenia doświadczeń adaptacyjnych, dzięki nieograniczonym wówczas możliwościom centralnego układu nerwowego. Ponadto, wyeksponowano wagę edukacji szkolnej w kontekście progu między edukacją elementarną a edukacją przedmiotową, ukazując znaczenie jakości uprzednich doświadczeń szkolnych, wyniesionych z etapu edukacji zintegrowanej dla pełnienia roli ucznia na kolejnym szczeblu nauczania.
Książka "Dziecko u progu edukacji przedmiotowej. Studium teoretyczno-empiryczne" - Renata Michalak - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 362 stron i została wydana w 2013 r.