Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 300 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788377846124 |
ISBN: | 978-83-7784-612-4 |
Data: | 2015-04-07 |
Cena wydawcy: 33.60 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Praca dostarcza istotnych spostrzeżeń badaczom języka, językoznawcom, psychologom i pedagogom na temat rozumienia znaczeń wyrazów oraz sposobu widzenia i wartościowania wybranych zjawisk rzeczywistości przez dzieci w końcowej fazie wieku przedszkolnego. Zaznajamia również z nieuwzględnianymi dotąd w polskich badaniach zasadami i prawidłowościami organizującymi językowy świat dzieci. Upatruję w tym szczególny walor pracy. Publikacja jest ważna także ze względów metodologicznych - potwierdza przydatność teorii kognitywizmu w badaniach nad językiem dzieci (systemem pojęciowo-semantycznym). Chociaż praca nie ma charakteru dydaktycznego, to zamieszczone w niej rozważania, opisy dziecięcych eksplikacji oraz mechanizmów odkrywania językowego obrazu świata mogą być przydatne dla praktyki wychowania językowego w przedszkolu. Stanowią bowiem teoretyczną podstawę, wsparta badaniami empirycznymi, do zaprogramowania działań i ćwiczeń (m. in.rozjaśniających" sensy słów) oraz do opracowania materiałów edukacyjnych.Z recenzji prof. dr hab. Heleny Synowiec
Książka "Dziecięce rozumienie świata. Studium lingwistyczne" - Helena Borowiec - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 300 stron i została wydana w 2014 r.