pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Dydaktyka twórczości. Koncepcje - problemy - rozwiązania

Autor książki:

Krzysztof J. Szmidt

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 380 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373084957
ISBN: 83-7308-495-9
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 34.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka adresowana jest do szerokiego grona czytelników - zarówno specjalistów z tytułami naukowymi, jak i ambitnych praktyków, a więc nauczycieli i wychowawców, a także studentów różnych kierunków studiów humanistycznych. Niewątpliwy wkład tej pozycji w rozwój teorii i praktyki twórczego kształcenia pozwala na prognozowanie jej sukcesu na rynku wydawniczym. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na pracę o charakterze dydaktycznym z zakresu psychopedagogiki twórczości. Nie jest to jednak popularny poradnik z ćwiczeniami usprawniającymi zdolności twórcze, lecz praca z zakresu naukowej dydaktyki ogólnej i szczegółowej opisująca cele, zasady i metody pomocy w tworzeniu. Dla tych, którzy pragną zgłębić współczesne teorie wychowania do kreatywności i nauczania twórczości, a także mają ambicję wykorzystania nauczania twórczości w praktyce, dzieło napisane pod red. K.J.Szmidta wydaje się niezastąpione.

Książka "Dydaktyka twórczości. Koncepcje - problemy - rozwiązania" - Krzysztof J. Szmidt (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp.

Część I. Konteksty teoretyczne.
Współczesne koncepcje wychowania do kreatywności i nauczania twórczości: przegląd stanowisk polskich.
Pedeutologiczne konteksty dydaktyki twórczości i ich pragmatyczne implikacje (pedeutologia twórczości a dydaktyka twórczości).
Drama jako twórcza metoda edukacyjna.

Cześć II. Proces twórczy a nauczanie.
Twórczość a metapoznanie.
Czy pamięć pomaga w twórczym myśleniu: generowanie idei i ich ocena.
Klimat dla kreatywności.
Klimat i transformacja – rzecz o przywództwie dla twórczości.
Konformiści i nonkonformiści w szkole.

Część III. Nauczanie twórczości w praktyce.
Model rozwijania kompetencji kreatywnej u dzieci od 3 roku życia.
W „Rzeczy samej rzecz o rzeczach”. Fragmenty rozważań o rozwoju podmiotowym, czyli od „przedmiotu do podmiotu”.
Dydaktyka twórczości literackiej w Państwowej Szkole Artystycznej w Zakopanem.
Poznawaj. Rozwijaj. Odczuwaj. Twórz. Nauczanie twórczości w zespole teatralnym „Dziupla”.
Twórcza historia. Lekcje twórczości w nauczaniu indywidualnym.