Dydaktyka twórczości. Koncepcje - problemy - rozwiązania
Krzysztof J. Szmidt
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 380 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373084957 |
ISBN: | 83-7308-495-9 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Książka adresowana jest do szerokiego grona czytelników - zarówno specjalistów z tytułami naukowymi, jak i ambitnych praktyków, a więc nauczycieli i wychowawców, a także studentów różnych kierunków studiów humanistycznych. Niewątpliwy wkład tej pozycji w rozwój teorii i praktyki twórczego kształcenia pozwala na prognozowanie jej sukcesu na rynku wydawniczym. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na pracę o charakterze dydaktycznym z zakresu psychopedagogiki twórczości. Nie jest to jednak popularny poradnik z ćwiczeniami usprawniającymi zdolności twórcze, lecz praca z zakresu naukowej dydaktyki ogólnej i szczegółowej opisująca cele, zasady i metody pomocy w tworzeniu. Dla tych, którzy pragną zgłębić współczesne teorie wychowania do kreatywności i nauczania twórczości, a także mają ambicję wykorzystania nauczania twórczości w praktyce, dzieło napisane pod red. K.J.Szmidta wydaje się niezastąpione.
Książka "Dydaktyka twórczości. Koncepcje - problemy - rozwiązania" - Krzysztof J. Szmidt (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Część I. Konteksty teoretyczne.
Współczesne koncepcje wychowania do kreatywności i nauczania twórczości: przegląd stanowisk polskich.
Pedeutologiczne konteksty dydaktyki twórczości i ich pragmatyczne implikacje (pedeutologia twórczości a dydaktyka twórczości).
Drama jako twórcza metoda edukacyjna.
Cześć II. Proces twórczy a nauczanie.
Twórczość a metapoznanie.
Czy pamięć pomaga w twórczym myśleniu: generowanie idei i ich ocena.
Klimat dla kreatywności.
Klimat i transformacja – rzecz o przywództwie dla twórczości.
Konformiści i nonkonformiści w szkole.
Część III. Nauczanie twórczości w praktyce.
Model rozwijania kompetencji kreatywnej u dzieci od 3 roku życia.
W „Rzeczy samej rzecz o rzeczach”. Fragmenty rozważań o rozwoju podmiotowym, czyli od „przedmiotu do podmiotu”.
Dydaktyka twórczości literackiej w Państwowej Szkole Artystycznej w Zakopanem.
Poznawaj. Rozwijaj. Odczuwaj. Twórz. Nauczanie twórczości w zespole teatralnym „Dziupla”.
Twórcza historia. Lekcje twórczości w nauczaniu indywidualnym.