pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Dwa aspekty komunikacji. Założenia komunikologii historycznej

Autor książki:

Emanuel Kulczycki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2015
Oprawa: twarda
Ilość stron: 284 s.
Wymiar: 150x210 mm
EAN: 9788323229247
ISBN: 978-83-2322-924-7
Data: 2016-01-27
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W monografii pokazano, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne. Rozważania zawarte w książce sytuują się na granicy metodologii humanistyki i filozofii komunikacji, tak więc przedmiotem analiz jest zarówno sama komunikacja, jak i sposób jej badania. Pisząc o dwóch aspektach "tej samej" komunikacji, czyli o mediach oraz o naszych zbiorowych wyobrażeniach o komunikacji, autor wskazuje, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem analiz jest katalog założeń, czyli filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej.

Książka może być interesująca nie tylko dla filozofa, ale zwłaszcza dla wszystkich teoretyków komunikacji i kultury oraz dla historyków, którzy uznają, że również filozof może mieć coś interesującego do powiedzenia o sposobach badania przeszłych zjawisk społecznych. Chociaż jest to praca traktująca o historii komunikacji, to nie jest to historia mediów. Nie są zatem omawiane sposoby badania kolejnych technologii komunikacyjnych: od sygnałów dymnych, przez radio, telewizję do Internetu. Przedmiotem zainteresowania jest coś innego. Mianowicie to, w jaki sposób możemy analizować nasze sposoby "komunikowania o komunikacji" i co jest powodem zmian tych sposobów myślenia.

Książka "Dwa aspekty komunikacji. Założenia komunikologii historycznej" - Emanuel Kulczycki - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 284 stron i została wydana w 2015 r.