Dwa aspekty komunikacji. Założenia komunikologii historycznej
Emanuel Kulczycki
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 284 s. |
Wymiar: | 150x210 mm |
EAN: | 9788323229247 |
ISBN: | 978-83-2322-924-7 |
Data: | 2016-01-27 |
Opis książki:
W monografii pokazano, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne. Rozważania zawarte w książce sytuują się na granicy metodologii humanistyki i filozofii komunikacji, tak więc przedmiotem analiz jest zarówno sama komunikacja, jak i sposób jej badania. Pisząc o dwóch aspektach "tej samej" komunikacji, czyli o mediach oraz o naszych zbiorowych wyobrażeniach o komunikacji, autor wskazuje, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem analiz jest katalog założeń, czyli filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej.
Książka może być interesująca nie tylko dla filozofa, ale zwłaszcza dla wszystkich teoretyków komunikacji i kultury oraz dla historyków, którzy uznają, że również filozof może mieć coś interesującego do powiedzenia o sposobach badania przeszłych zjawisk społecznych. Chociaż jest to praca traktująca o historii komunikacji, to nie jest to historia mediów. Nie są zatem omawiane sposoby badania kolejnych technologii komunikacyjnych: od sygnałów dymnych, przez radio, telewizję do Internetu. Przedmiotem zainteresowania jest coś innego. Mianowicie to, w jaki sposób możemy analizować nasze sposoby "komunikowania o komunikacji" i co jest powodem zmian tych sposobów myślenia.
Książka "Dwa aspekty komunikacji. Założenia komunikologii historycznej" - Emanuel Kulczycki - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 284 stron i została wydana w 2015 r.