Dorośli reklamują, dzieci kupują
Aleksandra Jasielska, Renata A. Maksymiuk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Scholar |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 182 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788373834583 |
ISBN: | 978-83-7383-458-3 |
Data: | 2010-07-08 |
Opis książki:
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach - propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.
Książka "Dorośli reklamują, dzieci kupują" opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań.
Przedstawiono w niej: - kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów); - działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.); - pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży; - praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.
"Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji".
dr hab., prof. UW, Dominika Maison "Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest - choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron - konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym".
dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
Książka "Dorośli reklamują, dzieci kupują" - Aleksandra Jasielska, Renata A. Maksymiuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Scholar. Książka posiada 182 stron i została wydana w 2010 r.