Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Literackie, WL |
Rok wyd.: | 2005 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 188 s. |
Wymiar: | 123×197 mm |
EAN: | 9788308037249 |
ISBN: | 83-08-03724-0 |
Data: | 2005-05-05 |
Opis książki:
Dola idola i inne bajki z krainy konsumentów to pięć opowieści o współczesnej Polsce i Polakach, wydanych na pastwę przemyślanej i konsekwentnie prowadzonej wojny o klienta. Główni bohaterowie pożądają dostępu do dóbr, są także ich twórcami. Przed oddziaływaniem reklamy i kultury masowej nie broni ich ani wykształcenie, ani wrażliwość, ani "zdrowy rozsądek”. Łowcy promocji, widzowie telewizyjnej papki, pełni złudzeń i ambicji budowniczowie wolnego rynku to – skądinąd znajome – postacie z książki Ostaszewskiego.
Do tej pory piekłem konsumeryzmu głównie straszono, przed szalbierstwami mediów najczęściej ostrzegano, a samotność w internetowej sieci miała nas wzruszyć do łez. Autor Doli idola rozegrał tę partię inaczej – zareagował śmiechem. Nie jest to jednak pusty, szyderczy śmiech. Ten śmiech to dobrze zakamuflowana rozpacz. Dariusz Nowacki
Robert Ostaszewski (ur. 1972) – redaktor Dekady Literackiej i FA-artu, autor ponad dwustu tekstów publikowanych m.in. w "Gazecie Wyborczej”, "Tygodniku Powszechnym”, "Res Publice Nowej”, "Nowych Książkach”, "Odrze”, "Twórczości”, "Tekstach Drugich”. Wydał powieść "Troję pomścimy” (2002) i zbiór felietonów "Odwieczna, acz nie oficjalna” (2002).
Książka "Dola idola i inne bajki z krainy konsumentów" - Robert Ostaszewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Literackie, WL. Książka posiada 188 stron i została wydana w 2005 r.