pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Dobre relacje w szkole

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 260 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788382235401
Data: 2025-04-16
42.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków – z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.

Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.

W książce czytelnik znajdzie m.in.:
katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;
praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;
techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.

Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę – każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.

Adresaci:Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.

Jak budować szkolne relacje – Natalia Boszczyk

E-book „Dobre relacje w szkole” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WSTĘP | str. 9

CZĘŚĆ PIERWSZA
POSZERZANIE PERSPEKTYWY – O RELACJACH W SZERSZYM KONTEKŚCIE | str. 17

Rozdział 1
Dokąd płynie ta łódź? – czyli czemu ma służyć edukacja? | str. 19

Rozdział 2
Edukacja to relacja! – o sile pozytywnych więzi w szkolnej codzienności | str. 28

Rozdział 3
Rewolucja zaczyna się przy tablicy, czyli nauczyciel jako cenne narzędzie zmiany społecznej | str. 38

CZĘŚĆ DRUGA
PRAKTYCZNE KONKRETY – RELACJE W SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI | str. 59

Rozdział 1
Praktyczne konkrety – jak się „robi” relacje? | str. 61

Rozdział 2
Nauczyciel i uczeń w dobrej relacji | str. 71

Rozdział 3
Dobre relacje między nauczycielami | str. 93

Rozdział 4
Nauczyciel i rodzic w jednej drużynie | str. 114

Rozdział 5
Jak się dogadać? – o komunikacji budującej relacje | str. 141

Rozdział 6
Dziecko bez stopni, czyli ocenianie nastawione na dialog | str. 177

Rozdział 7
Relacyjne powietrze – atmosfera i przestrzeń wspierające relacje | str. 202

ZAKOŃCZENIE | str. 247

PODZIĘKOWANIA | str. 251

BIBLIOGRAFIA | str. 253

KATALOG LINKÓW DO GIER I ZABAW INTEGRACYJNYCH | str. 259