pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Dlaczego wąż nie ma nóg? Zwierzęta w ludowych przekazach ustnych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 370 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788377847367
ISBN: 978-83-7784-736-7
Data: 2015-11-27
40.62 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Zebrane w tym tomie materiały są dokumentacją autentyczną, pozyskaną w drodze bezpośrednich kontaktów z informatorami, a autentyczność dotyczy wszystkich poziomów przekazu - od tematów i motywów - po formę językową. Publikacja ściśle związana jest z realizowanym w Instytucie Filologii Polskiej UMCS pod kierownictwem prof. Jerzego Bartmińskiego wiekopomnym dziełem, jakim jest "Słownik stereotypów i symboli ludowych". Bardzo wysoko oceniam samo przygotowanie i redakcyjne opracowanie opiniowanego tomu. Teksty są tu precyzyjnie przygotowane i oznaczone źródłowo. Zastosowana ich systematyka jest niezwykle przejrzysta. Za najważniejsze kryterium porządkujące autorzy uznali gatunek (podobnie jak w słowniku), a na niższym poziomie taksonomii zastosowano odwołania tematyczne. Takie podejście czyni wydawnictwo niezwykle przejrzystym nie tylko dla badaczy, ale i dla każdego czytelnika. W tym sensie może również realizować zadania popularniejsze, upowszechnieniowe. Przygotowany zbiór ujawnia również niezwykłe bogactwo merytoryczne tematyki opowieści o zwierzętach. Najważniejszą funkcją, jaką realizuje publikowana antologia jest ukazanie różnorodnych aspektów relacji, w jakie wchodził w wchodzi człowiek wobec świata zwierząt - od tych mitologicznej natury po współczesne, bardzo pragmatyczne.

Z recenzji prof. dr. hab. Jana Adamowskiego

Książka "Dlaczego wąż nie ma nóg? Zwierzęta w ludowych przekazach ustnych" - Jerzy Bartmiński, Stanisława Niebrzegowska-Bartmińska, Olga Kielak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 370 stron i została wydana w 2015 r. Cena 40.62 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.