pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Display. Strategie wystawiania

Autor książki:

Maria Hussakowska, Ewa M. Tatar

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 490 s.
Wymiar: 145x235 mm
EAN: 9788324216864
ISBN: 978-83-242-1686-4
Data: 2012-07-24
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Display to próba szerszego spojrzenia na problematykę wystawy i wystawiania od strony zagadnienia ekspozycji. Wraz z rosnącym - również w Polsce - zainteresowaniem uprawianiem nie tylko krytyki artystycznej i historii sztuki koncentrującej się na przedmiocie wystawienia ale także teoretycznej refleksji wokół metod i strategii kuratorskich i ich specyfiki a także uzależnieniami od warunków chociażby danej przestrzeniczy kontekstów teoretycznych danej instytucji to w jaki sposób wystawia staje się powoli kluczowym problemem. Inspirowana korporalnym myśleniem o wystawie zaproponowanym przez Miele Bal antologia pomyślana została jako swoisty przewodnik i chce pokazać interesujące nas zjawisko w bardzo różnych perspektywach. Zebrane teksty mają bardzo zróżnicowany charakter. Część to klasyczne już dla współczesnej anglosaskiej humanistyki - i dotychczas nie tłumaczone na język polski - ujęcia dopełnione pracami polskich badaczy przedmiotu. Zgromadzony materiał został podzielony na trzy płynnie przechodzące w siebie segmenty zorganizowane wokół poruszanej problematyki ale także ze względu na użyte przez badaczy narzędzia i teorie często powracające w tomie w różnych konfiguracjach O ramie O wystawie O ciele.

Książka "Display. Strategie wystawiania" - Maria Hussakowska, Ewa M. Tatar (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 490 stron i została wydana w 2012 r.