Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 490 s. |
Wymiar: | 145x235 mm |
EAN: | 9788324216864 |
ISBN: | 978-83-242-1686-4 |
Data: | 2012-07-24 |
Opis książki:
Display to próba szerszego spojrzenia na problematykę wystawy i wystawiania od strony zagadnienia ekspozycji. Wraz z rosnącym - również w Polsce - zainteresowaniem uprawianiem nie tylko krytyki artystycznej i historii sztuki koncentrującej się na przedmiocie wystawienia ale także teoretycznej refleksji wokół metod i strategii kuratorskich i ich specyfiki a także uzależnieniami od warunków chociażby danej przestrzeniczy kontekstów teoretycznych danej instytucji to w jaki sposób wystawia staje się powoli kluczowym problemem. Inspirowana korporalnym myśleniem o wystawie zaproponowanym przez Miele Bal antologia pomyślana została jako swoisty przewodnik i chce pokazać interesujące nas zjawisko w bardzo różnych perspektywach. Zebrane teksty mają bardzo zróżnicowany charakter. Część to klasyczne już dla współczesnej anglosaskiej humanistyki - i dotychczas nie tłumaczone na język polski - ujęcia dopełnione pracami polskich badaczy przedmiotu. Zgromadzony materiał został podzielony na trzy płynnie przechodzące w siebie segmenty zorganizowane wokół poruszanej problematyki ale także ze względu na użyte przez badaczy narzędzia i teorie często powracające w tomie w różnych konfiguracjach O ramie O wystawie O ciele.
Książka "Display. Strategie wystawiania" - Maria Hussakowska, Ewa M. Tatar (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 490 stron i została wydana w 2012 r.