pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

Dane szczegółowe:
Wydawca: HARMONIA
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 60 s.
Wymiar: 215x305 mm
EAN: 9788371344176
ISBN: 978-83-7134-417-6
Data: 2010-04-26
Cena wydawcy: 29.40 złpozycja niedostępna

Opis podręcznika:

Jest to narzędzie badawcze przygotowane z myślą o nauczycielach przedszkola, klas pierwszych i nauczycielach prowadzących zajęcia terapii pedagogicznej. Zebrane tu zadania i kryteria oceny umożliwiają zdiagnozowanie rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania. Są to: podstawowe wiadomości, lateralizacja oraz orientacja w schemacie ciała, w przestrzeni i na płaszczyźnie, percepcja słuchowa, umiejętności matematyczne, czytanie (zastosowanie tej części jest uzależnione od stopnia przygotowania dziecka do nauki czytania można ją pominąć w badaniu), pamięć i myślenie, percepcja wzrokowa i sprawność manualna, komunikowanie się, zachowanie dziecka podczas badania, rozwój fizyczny i stan zdrowia, rozwój emocjonalno-społeczny (obserwowany w pierwszych tygodniach nauki w klasie pierwszej). Dzięki diagnozie nauczyciel może: określić poziom przygotowania dziecka do nauki w klasie pierwszej, określić potrzeby związane z jego rozwojem psychofizycznym, opracować indywidualne programy pracy (dostosowane do możliwości rozwojowych i potrzeb edukacyjnych uczniów, tzn. przygotować programy działań terapeutycznych dla dzieci z trudnościami w nauce oraz wyznaczyć kierunki pracy z uczniami o wysokim poziomie przygotowania do nauki w klasie pierwszej). Komplet materiałów zebranych w teczce składa się z: charakterystyki narzędzia diagnozy, instrukcji dla badającego, kryteriów oceny, arkusza badania, kart pracy dla dziecka, pomocy dydaktycznych potrzebnych do przeprowadzenia badania.

Podręcznik „Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej” - oprawa miękka - Wydawca: HARMONIA.