Design jako program. Programowanie i projektowanie graficzne
Artur Frankowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Bractwo Trojka |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 120 s. |
EAN: | 9788366098978 |
ISBN: | 978-83-66098-97-8 |
Data: | 2023-05-11 |
Opis książki:
Czy projektanci i projektantki graficzne zostaną wkrótce zastąpieni przez sztuczną inteligencję? Jak będzie rozwijać się design w najbliższych latach? Odpowiedzi na te pytania możemy szukać, analizując na nowo historię projektowania. W latach 60. dwudziestego wieku szwajcarski projektant Karl Gerstner zaproponował nowy sposób myślenia o projektowaniu, wprowadzając pojęcie systematycznego projektowania (programu) wykorzystującego szereg zmiennych procesu projektowego. Wskazał jednocześnie na potencjalne możliwości w projektowaniu graficznym wynikające z zastosowania komputerów. Wraz z pojawieniem się komputerów osobistych poglądy te były rozwijane w latach 90. między innymi przez Muriel Cooper, Alana Kaya czy Johna Maedę. Pod koniec dwudziestego wieku technologie komputerowe, w tym sieć internetowa, zdominowały nasze codzienne życie i ekonomię. Opublikowanie przez Bena Fry’a and Casey’ego Reasa języka programowania Processing w 2001 roku umożliwiło wielu artystom i projektantom stworzenie własnych narzędzi projektowych, jednocześnie zbliżając do siebie profesję designera i programisty.
Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie studiów badawczych oraz działań artystycznych autora związanych z kodowaniem i grafiką, będąc jednocześnie nowym spojrzeniem na dziedzinę projektowania graficznego, w szczególności typografię, poprzez pryzmat programowania i nowych technologii.
Książka "Design jako program. Programowanie i projektowanie graficzne " - Artur Frankowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Bractwo Trojka. Książka posiada 120 stron i została wydana w 2020 r.