Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Atut |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 336 s. |
Wymiar: | 170x245 mm |
EAN: | 9788379771080 |
ISBN: | 978-83-7977-108-0 |
Data: | 2015-08-11 |
Opis książki:
Tom 3 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów rozwija i łączy dwie teorie w badaniach nad tekstami medialnymi: multimodalność i kontrastywność. Pierwsze podejście - multimodalność - dotyczy interakcji różnych znaków w tekstach medialnych, natomiast drugi koncept - kontrastywność - obejmuje cechy wspólne i różne w kształtowaniu tekstów i rodzajów tekstów w globalnej komunikacji. Na podstawie tych założeń badawczych w książce zostały omówione dwa duże zakresy multimodalne tekstu: design tekstu oraz relacja języka i obrazu w tekście medialnym, a następnie zanalizowane na przykładzie niemieckich i polskich tekstów prasowych (okładka czasopisma, artykuł prasowy, infografika i reklama prasowa) za pomocą utworzonego modelu analizy tekstów językowo-obrazowych.
Książka "Der multimodale Text aus kontrastiver Sicht" - Roman Opiłowski - oprawa twarda - Wydawnictwo Atut. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2015 r.