pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Dehumanizacja w stosunkach międzygrupowych. Czy obcy to też człowiek?

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Format: pdf
Ilość stron: 108 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323529378
Data: 2025-04-15
16.70 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Monografia dotycząca psychologii stosunków międzygrupowych, której autor próbuje odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób skłonność do dehumanizowania obcych jest modyfikowana przez fakt, że grupa własna kooperuje bądź też rywalizuje z grupą obcą. W serii trzech niezwykle pomysłowych, starannie zaplanowanych i zrealizowanych badań w naturalnym środowisku pracy stwierdził on występowanie nieoczekiwanej zależności: humanizowanie rywali.

Publikacja ta jest ciekawie napisanym wprowadzeniem w tę dziedzinę psychologii społecznej, zdradzającym dużą erudycję i kompetencję Autora oraz jego dobrą znajomość metodologii badań i umiejętność formułowania istotnych pytań badawczych. Publikacja interesująca dla psychologów społecznych, a także przedstawicieli takich dyscyplin, jak socjologia, antropologia kulturowa i filozofia człowieka.

E-book „Dehumanizacja w stosunkach międzygrupowych. Czy obcy to też człowiek?” - Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Cena 16.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 9
Dehumanizowanie „obcych” 11
Kategoryzacja społeczna, identyfikacja z grupą własną i stosunki międzygrupowe 18

Badanie pierwsze 25
Metoda 26
Osoby badane 26
Procedura badawcza 26
Pomiar zmiennych zależnych 27
Wyniki 27
Badanie metodologiczne 30
Reanaliza 31
Dyskusja wyników 34

Badanie drugie 38
Metoda 38
Osoby badane 38
Procedura badawcza 39
Pomiar zmiennych zależnych 40
Wyniki 43
Poziom identyfikacji z grupą własną 43
Weryfikacja zestawu emocji 43
Atrybucja emocji 44
Atrybucja cech 50
Analizy dodatkowe 53
Dyskusja wyników 53

Badanie trzecie 57
Metoda 57
Osoby badane 57
Procedura badawcza 57
Pomiar zmiennych zależnych 60
Wyniki 60
Poziom identyfikacji z grupą własną 60
Weryfikacja zestawu emocji 61
Atrybucja emocji 62
Atrybucja cech 66
Analizy dodatkowe 69
Dyskusja wyników 70

Wnioski końcowe 72

Bibliografia 76
Załączniki 82
Załącznik nr 1 82
Załącznik nr 2 83
Załącznik nr 3 84
Załącznik nr 4 85
Załącznik nr 5 89
Załącznik nr 6 90
Załącznik nr 7 102
Załącznik nr 8 104
Załącznik nr 9 105
Załącznik nr 10 106